Tandhjul

Hej.  Er der nogen her på siden der ved hvor man kan købe enkelte tandhjul, gerne i plastik eller aluminium eller andet materiale. Jeg mangler 4 små tandhjul i størrelse 72 - 66 - 52 - 33 tænder. Alle tandhjulsfirmaer er i dag nogle store firmaer som kun har interesse i store produktioner.


VH
Hej.  Er der nogen her på siden der ved hvor man... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej hård plastik er fint nok da det jo ikke er nogle man bruger hver dag så plastik vil sagtens kunne holde.

VH
Hej Gregeren. Jeg har ikke glemt dit tilbud men da jeg ikke kender CAD har min søn lovet at hjælpe mig med at tegne dem. Han er selv meget interesseret i tredimensionel printning.

VH
Ok, på min industriprinter har jeg et maks byggemål på 200mm i bredden og dybden. Så jeg håber ikke de er større end det.

Elektronikteknikeren
Ork nej. Det største tandhjul er bare 74 mm i diameter og 8 mm bred. Jeg har downloaded et program der hedder Autodesk 123D design. Min søn kommer i morgen aften og så vil vi prøve sammen at lave tegningerne.

VH
Hej Volmer
Som kontrol kan du måle om det er modul 1.
Hvis det er modul 1 tænder, skal tandhøjden være 2,45mm.
Jeg kan nemt lave en fil i det format der ønskes til 3D print.
Parasolid, Step, Sat eller bare dxf. bare sig til hvis din søn
ikke ved hvordan man gør.
Noget andet er om et 3D printet tandhjul er stærkt nok.
3D print har jo ikke samme styrke, som sprøjtestøbt eller udfræset af massivmateriale.
Hilsen Johnny

Johnny cnc
Hej Johnny cnc. Vi = mest min søn fik i går aftes lavet filerne til at printe efter og har send det ene til Gregeren da vi mente at det var bedst at prøve med et hjul først så vi kan se om tænderne passer men ellers tak for tilbuddet. Jeg har godt nok tænkt på om printede hjul ville være stærke nok, men for det første er belastningen af hjulene ikke særlig stor og for det andet sad vi i går og så på nogle you tube film nogle forskellige ting heriblandt en skraldenøgle som viste sig at være ret stærk lavet i abs lignende materiale så jeg tror og håber at de kan holde.

Mvh Volmer.

VH
Ok. Ellers vender du bare tilbage.

Johnny cnc
Ja tak. jeg har fået besked om, at det første hjul allerede er på vej så det er spændende.
Mvh Volmer

VH
Jeg er nysgerrig: Hvordan er det gået med tandhjulene (hvis du har fået dem)? Meget spændende perspektiver at printe dele på den måde.

PS: Og hvilken hjælpsomhed i denne tråd! Fedt!

Mvh. AllanE
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis