Julekalender til mænd

Hej, jeg er ny her og har tilmeldt mig fordi jeg leder efter en rigtig god pakkekalender til mænd. Min mand elsker at lave alverdens ting i hus og have. Faktisk ville jeg gerne give ham noget med bare en lille smule menig i - istedet for øl og barberskum...Selvom det selvfølgelig også kan være ret vigtigt  Alligevel! Kender i en julekalender man virkelig kan bruge til nogen? Jeg vil usandsynlig gerne finde en færdig julekalender, da jeg ikke er helt frisk på at købe 24 gaver. Jeg ville blive utrolig glad for et par forslag    

Tro ikke dem som siger; liver kommer
Livet kommer ikke, livet er! Så hold om og hold af det :)
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til.
Det er svært at råde dig, og jeg kender ikke nogle "færdige" pakkekalender, men som mand og lav-det-selv'er vil jeg sige, at værktøj skal du ikke købe til ham, lidt ligesom han ikke skal købe tøj til dig

Det er meget personligt hvilken sav han vil ha' eller hvilken boremaskine der lige ligger godt i hans hånd.
Så prøv i stedet at finde på gaver omkring hans hobby.
Jeg blev feks kiste glad sidste år, da jeg fik sandpapir i rå mængder, af min papsøn.

Lim, skruer, samlemuffer, søm, olie, spartelmasse, klips, kabelbindere, rawplugs, WD40, beslag. Med andre ord alle de ting som man bruger hele tiden, men som ikke er død spændende, men vildt rare at ha' rigeligt af på lager.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej Henrik,
mange tak - ja...det har du garanteret ret i; værktøj er nok for personligt. Hvorfor mon der ikke findes sådan en færdig pakkekalender til mænd? Det ville da være en kanon god ide. Mit problem er bare at jeg simpelthen er for overvældet når jeg står foran 100.000 skruer, lim, muffer osv. og jeg har da slet ikke overblik over hvad han allerede har og hvad han mangler. Jeg er vist nød til at udspionere lidt og håbe at jeg bliver klogere. Det var jo meningen at det skulle være en overraskelse. Er det her noget alle kan bruge? Jeg har læst her at Wera er ret godt og det har han ihvertfald ikke: https://www.globaltools.dk/vaerktoej/topnoeglesaet/bitssaet/-Tool-check-pluswera
Jeg syndes godtnok det er lige lovligt dyrt, men jeg kan jo opdele det i 24 pakker. De der dimser til venstre er da til alle maskiner ikke?
På forhånd mange tak - jeg ved godt at mine spørgsmål er ret "lyshåret" men jeg aner bare intet om værktøj

Nu skal jeg passe på hvad jeg skriver, men for mig er den slags bitssæt du linker til, ikke specielt attraktive.
årsag: i praksis bruger man kun 2-3 af de forskellige bits, mens resten bare samler støv...

Lidt ligesom at købe alskens køkkenknive (hvornår han man sidst brugt en fiskeudbener kniv?), men når det kommer til stykket så bruger man kun 2-3 stykker, men dem bruger man så også hele tiden (eller sådan har jeg det i hvert fald, når jeg laver mad)
Hey det er helt i orden at være "lyshåret"(fedt udtryk i øvrigt).... det er jo derfor at sådant et forum er smart... vi kan ikke vide alt om alting. Du har sikkert også en spidskompetence som jeg så er helt "lyshåret" på.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Personligt ville jeg nu have det fint med en kalender som denne 

hahaha!!!
Nej - nu troede jeg lige jeg var smart med det sæt! Og nu har jeg endda fundet en pakkekalender , men det er en tyskerbiks https://www.alternate.dk/Wera/Julekalender-2016-v%C3%A6rkt%C3%B8j-Skruetr%C3%A6kker/html/product/1307182?event=search

Der tør jeg da ikke at bestille

og hvis jeg forstår det rigtigt har min mand slet ikke brug for det der er i den pakkekalender

Jeg ender med at købe den rom kalender men så ryger min hemmelige plan om at motivere ham til endelig at nusse med alle de ting indendørs, han aldrig får gjort, fordi det er kedeligt at rette skæve skabslåger og samle den ikea reol jeg har købt for et halvt år siden osv. 

Annonce

Jeg er altså lige nød til at stille et spørgsmål igen; PinkHenrik skrev; i praksis bruger man kun 2-3 af de forskellige bits

Hvilke bits bruger man mest? Jeg går stadigvæk og spekulere på, alligevel selv at lave en pakkekalender med ting som min mand bliver rigtig glad for iht. værktøj. Han mangler ihvertfald 4 skraldere i hans skraldesæt. Jeg syndes det er helt vildt smart at bestille online, men føler mig faktisk mest tryg ved at bestille hos en dansk forhandler - f.eks. her: http://www.teknikshop.dk/product/wera-zyclop-skraldesaet-8100-sa8-750/

kender i noget til den forhandler?

Tyskerbiksen er billigere; https://www.alternate.dk/Wera/8100-SA-8-Zyklop-Metal-skraldes%C3%A6t-omskiftergreb-1-4-tilslutning-metrisk/html/product/1268660?event=search

men der vil jeg ihvertfald kun bestille hvis der findes nogen her som jeg erfaringer med at handle med dem. De ser gode nok ud på Trustpilot, men jeg har læst at man kan købe sig til gode anmeldelser? Ved i noget om det? Jeg er godt klar over at mit indlæg her nok ikke rammer jeres interesse, men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg ellers finder mennesker som har forstand på køb af værktøj. På forhånd mange tak!

Skrevet af vintersol på 09-11-2016 15:45

...

Jeg ender med at købe den rom kalender men så ryger min hemmelige plan om at motivere ham til endelig at nusse med alle de ting indendørs, han aldrig får gjort, fordi det er kedeligt at rette skæve skabslåger og samle den ikea reol jeg har købt for et halvt år siden osv. 

Motivationen kunne jo ligge i, at du til hver låge lave en lille seddel med et job, der skal laves, og lågen først må åbnes når jobbet er udført 

Skrevet af Lars ON på 10-11-2016 10:52

FY HA, da da da da da.       

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Lars ON skrev; Motivationen kunne jo ligge i, at du til hver låge lave en lille seddel med et job, der skal laves, og lågen først må åbnes når jobbet er udført 

Den er bare for god (Y)

Nu kommer det jo også an på giveren, det er jo altid godt hvis man også selv synes om gaven.

Jeg har lige haft fødselsdag, mit barnebarn på 6 år, kom pavestolt med denne gave.

Kan man forestille sig en bedre gave, end en chokolade julekalender. 

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også