Fjernstyet plæneklipper

Hej

Står med en fjernstyret plæneklipper som springer sikringen til stopspolen som giver gas.

Der er blevet bygget et relæ på for at hjælpe stopspolen. Hiver jeg stopspolen helt i bund manuelt og trykker på gas knappen springer sikringen ikke. Har flyttet konstat + fra kl 86 til kl 30 fordi at den sprang sikringen i styringsboksen. nu springer den så bare sikringen på + fra batteri til klemme 30 på relæ.

sikringen er en 15A men under oplysninger om stop spolen står der ampere træk 17, smider jeg så en 20 amp sikring på bliver den også knaldet. Der er ingen modstand når man skal hive i gassen.

Nogle gode forslag hvad der er galt. ??

Hej Står med en fjernstyret plæneklipper som... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De diagrammer siger mig ikke noget, da de er en del af en større sammenkobling. Men du kan bruge dem til og finde ud af om ledningerne sidder rigtigt.

Der er to måder og måle på (enkelt forklaring):
1. Spænding (volt), med et voltmeter mellem + og - .
2. Strøm/forbrug (amp), hvilket gøres et amperemeter koblet i serie på en forbruger.

Vil stærkt anbefale dig og som det allerførste og konstatere om det er den gamle spole der svigter. Derfor tjek om spolen trækker når du tilslutter den til et batteri. Virker den, måler du lige strømforbruget med et amperemeter i serie med spolen.

Så tager vi den derfra, idet du ikke, ifølge egne ord, har verificeret ved afprøvning/måling, det virkelig er spolen der er defekt.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis