Ingen varme

Hej alle
Lige tændt for cirkulationspumpen efter 5 mdr. Kører fint rundt og cirkulere bliver også varm. Men efter at mærke på radiator og gulvvarmen sker der ingeting. Ved det plejer at tage 3-4 timer og komme op i temp. Men det er der gået nu. Kan mærke alle radiator er kolde og slanger til gulvvarme er kolde. Er det fordi der ingen vand på anlægget?
Vedlagt billede af frem/retur og tryk.
Pumpen er meget varm.
Hej alle Lige tændt for cirkulationspumpen efter... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tror bare fjernvarmen cirkulere ind og direkte ud igen. Da fjernvarme afgang er næsten samme temp som tilgang. Der ingen afkøling eller gennemgang igennem systemet.
Det tror jeg du har ret i. Håber ikke det er pumpen. Jeg må have en vvs'er på. Mange tak for hjælpen.
Det lyder som om pumpen er færdig.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Jeg tror også pumpen er færdig. Enten rust eller slagger i den. Mit spørgsmål. Nu dræner jeg og sætter en ny på. Og fylder vand på igen. Men kan der stadigt ikke sidde en masse skidt og rust partikler som kan få den ny pumpe til at sætte sig? Skal man få en vvs til at sætte et filter på indgang pumpen.
Annonce
Skrevet af pleasehelp på 18-10-2016 13:31
Tilgangen til pumpen er varm. Men udgang til hen til ekspantionstank er ikke varm. Og så går rørerne i et t styk til de 4 gulv strenge som er kolde. Alle radiator står på 5.

 

Vil det sige at cirkulationspumpen sidder før ekspansionsbeholderen ?  

 

Når du nu sætter en ny pumpe på, behøver du ikke et filter foran pumpen. Du kan roligt montere pumpen og starte den igen. Den gamle pumpe kan du prøve at tilslutte til strøm og se om den overhovedet kan køre rundt.
Til Frank.
Synes du det er mærkeligt, at pumpen sidder før ekspansionsbeholderen?

fase
Skrevet af S. Fabrin på 19-10-2016 13:3
Til Frank.
Synes du det er mærkeligt, at pumpen sidder før ekspansionsbeholderen?

 

Der må ikke være noget der kan blokkere mellem kedel og ekspansionsbeholder - rækkefølgen hedder K.E.P. kedel, ekspansion, pumpe.   

 

Pumpen kan godt sidde før ekspansion men det er ikke den optimale placering da det kan sværer at få anlægget i balance

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis