Splejse el-ledninger sammen. Hvordan?

Sagen er den at jeg har 2 små loftslamper der skal gå ind i samme rosette og el-samledåse(den der runde tingest inde i væggen hvor man kan koble lamper til). Men jeg vil helst føre ledningerne sammen på midten, de skal monteres oppe loftet ved siden af hinanden. Men det første jeg tænkte var at man kunne samle begge sammen i samme muffe, og derefter føre en enkelt ledning ind i rosetten. Men der er bare ingen samlemuffer(med mindre jeg har overset noget)der har dobbelt størrelse inde i hullerne, så der er plads til 4 kobber-tråde dvs 2 gange brun og rød i samme hul. 

Hvor og hvordan plejer man at samle elledninger sammen? Inde i rosetten, eller inde i lampen, eller binder man begge elledninger sammen i en dobbelt så stor muffe som normalt? Logikken siger mig at begge skal køres ind i rosetten og eludtaget uden at samles på vejen. Men det ser pænere ud at samle dem sammen før, da ledningen så vil forkortes betydeligt. 


Isaac
Sagen er den at jeg har 2 små loftslamper der skal... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kunne dette evt være det du har i tankerne ? samlemuffe/dåse 1 til 2 http://www.biltema.dk/da/Byggeri/Belysning-og-pare/Tilbehor/Samlemuffe-2000019533/

intet er umuligt bare lidt svære end andet ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis