Hejsa,
I forbindelse med at vi fik bygge hus, der fik vi entreprenøren til at lægge et kabel ud til vores have, da han alligevel skulle grave op.
Det kabel slutter bare som en åben ledning ude i haven, og det er sluttet til samme kontakt i huset, som resten af vores udendørs belysning, der bl.a. tænder via en sensor. Enden har i lang tid bare lagt ovenpå jorden i en pose.
I forbindelse med at vi her i sommer har været ved at forskønne haven lidt, så har vi lagt enden af kablet i en sort sæk, lukket den med gaffa, og så dækkede den til med noget jord i et bed.
Det har været en super fin løsning, lige indtil vi fik et ordenlig regnskyld forleden. Så gik strømmen, og det skyldtes helt sikkert at der var kommer vand til det her kabel. Nu har vi derfor gravet enden fri igen, så den ligger i en pose oven på jorden. Så fungerer det hele igen.
Nå men mit spørgsmål er nu, findes der noget smart at afslutte sådan et kabel med, så det kan klare at være ude i den våde natur, og gravet ned?
Min umiddelbare ide er bare at tape enden til med noget isoleringstape, pakke den ind i et par poser, og så til sidst grave det ned i en sort sæk igen, men hvis nu der findes noget der er mere beregnet til det, så vil jeg da gerne lige høre det? 
Kan lige nævne, at jeg håber at vi til næste år får afsluttet kablet i et udendørs stik eller en lampe, men den tid den glæde.
/Rasmus