Carport: termotag eller trapezplader ?

Hej,

Prismæssigt er de to løsninger noget helt andet men vigtigst for mig er at forhindre dryp fra kondens og samt have isfri ruder på bilen om vinteren. Kan man løse dette ved blot at bruge trapezplader eller skal man investere i de dyre termotag ?

/donnib


 

Hej, Prismæssigt er de to løsninger noget helt... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Min svoger arbejder hos Lindab, der bla laver stålprofiler med antidryp. Det er ikke effektivt - mildt sagt efter hans udsagn. Hvis ikke der er konstant rigelig udluftning ( gennemtræk) vil du få kondens. Mht is på ruderne, skal carporten være rimelig dyb, for at du slipper for is på bagruden

 

Skrevet af donnib på 03-10-2016 15:33

Hvad er din erfaring med kondens med fastlock ? Din terasse svarer det til en carport eller er den lukket ?

Den er åben til 3 sider, der kommer kondensdryp, men kun i visse vejr situationer, hvis der er meget luftfugtighed, og lidt lave temperature, så er taget kold, og den lidt varmere og fugtige luft inde under halvtaget, stiger op og kondensere sig på tagpladerne.

 

Jeg har en lukket terasse der gør det samme, jeg prøvede at klipse klar plastik op under lægterne, det fjerner helt kondensdryp, så der skal ikke så meget til..

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af uldal på 04-10-2016 07:59
Min svoger arbejder hos Lindab, der bla laver stålprofiler med antidryp. Det er ikke effektivt - mildt sagt efter hans udsagn. Hvis ikke der er konstant rigelig udluftning ( gennemtræk) vil du få kondens. Mht is på ruderne, skal carporten være rimelig dyb, for at du slipper for is på bagruden

Ja ok det er rart at vide så mit ummidelbare konklusion er at RIAS Thermotag er formentligt det billigste samt det bedste bud mod kondensdryp. For mit vedkommende er prisen 13548kr (6x6m) (bygmax) med 16mm RODENA x-struktur.

 

 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis