Whirlpool køle-/fryseskab køler ikke nok

Hej,

vi har et lille problem med vores kombi køle-/fryseskab. Det er af typen CB601W fra Whirlpool (gennem Ikea)... det fulgte med huset da vi købte det, og vi ved det er cirka 6 år gammel, så garantien er udløbet.

Generelt har vi den sidste tid undret os over at mælken blev lidt hurtigt sur i køleskabet, og tænkt over at fx dåse sodavand ikke var super kolde som de plejede - og dette synes bare at være blevet meget værre over den sidste uge. Skal lige have lavet test med koldt vand, men vil tro det ligger på 10-12 grader i køleskabet (og den er skruet op på maks køl = 7) - om aftenen virker det dog koldere end her om morgenen. Når døren har været åbnet lidt kan man høre at køleskabet kører - men det bliver bare ikke koldt nok. Da jeg er blevet mere opmærksom på det mærkede jeg i går aftes på et par sodavands is i fryseren, som var fint frossen - men da jeg mærkede i morges var de lidt bløde i det, så umiddelbart er det både køleskab og fryser der har et problem

Jeg overvejer om det kan være thermostaten der er stået af, og overvejer at bestille en ny (koster cirka 300,-) og se om jeg selv kan skifte det og se om det gør nogen forskel - umiddelbart kunne jeg dog ikke lige finde en skrue på boksen med thermostaten i køleskabet, men der må være noget et sted.

Et nyt køleskab af samme model koster cirka 3500,-, så hvis det bare er thermostaten ville det jo være noget billigere - men hvis det er andet og der skal en tekniker ud, og det ikke er dækket af garanti, så er jeg lidt i tvivl om det overhovedet kan betale sig, eller om det er bedre bare at købe et nyt?

Køleskabet er nygget ind i skab, og det står omkring 10 cm fra muren og der er fin ventilation i skabet og det har fungeret fint i flere år.

Nogen folk her der ved noget om det - kan det være thermostaten? Kan det betale sig at få en tekniker ud, eller er det bedre at købe et nyt?

På forhånd mange tak

Hej, vi har et lille problem med vores kombi... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej jeg er ny bruger jeg har en kølefryseskab der viser alarm symbol når jeg trykker så kommer -- jeg har gjort alt næste stor bog den fryser men hvorfor viser symbole sådan på siger den er under -12 når jeg skifter den afte et stk tid slår alarm trykker på ok os viser som jeg sagt symbolen viser. Håber i kan hjælpe. Tak Vh Ergin

Vedhæftede filer:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis