Murasfalt eller tagpap på altanen?

Hej, jeg har en gammel jernbetonaltan på mit hus fra '32. Altanen har fået en sætningskade og er knækket, så der trænger vand igennem.

Har haft en murer til at kigge på den, og han mener ikke, at jernet er angrebet af rust/nedbrudt. Han mener dog ikke, at et nyt slidlag vil holde og foreslår epoxy.

Jeg tænker dog, om et lag tagpap eller murasfalt efterfulgt af et "trægulv" som på linket kan være en billigere og pænere løsning - men vil det holde tæt?

http://handyman.dk/toemrer-snedker/montage-og-nybyg/saadan-faar-du-traegulv-paa-altanen/
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvorfor ikke ligge klinker istedetfor. Vi havde samme problem og jeg lagde for nogle år siden udendørsklinker med en ca 1.5 cm kant og det fungerer
Vi bor ud til en ret trafikeret vej og nogle gange ryster huset helt, når der kommer tung trafik forbi. Så jeg er bange for, at klinkerne også vil revne med tiden - så jeg tænker, at der er brug for noget, der kan give sig en lille smule.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
ja det er der jo ingen garanti for de ikke gør.
Du kan så sagtens lave en bund og brænde tagpap på og så hæve terassebrædderne op så de ikke ligger i vand. Så længe du ikke lukker top og bund på betonaltanen, så de ikke kan trække vejret
Vi prøvede også med epoxy for flere år siden, men det hjalp kun kort, da betongulvet giver sig og slår sprækker
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også