Hjælp til fjernelse af hugorm

Hej alle

Jeg har lige set en stor hug orm på ca 1 m i min have , den holder til under mit brænde skur, da jeg har børn og hunde gider jeg ik høre på den er fredet og man skal lade den være!!!!
Den skal væk fra min have... Koste hvad det vil... Hvad er jeres råd til gift eller fælder hvor man kan fange den og slippe den løs på en marke ??
Hej alle Jeg har lige set en stor hug... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Da jeg var dreng påståd min far at dengang han var dreng kunne hugorme blive så store som en granvoksen arbejdsmands arm. Hans far (altså min farfar) fangede disse enorme slanger i vinflasker eller 1 liters ølflasker. Jeg var vild imponeret - først senere gik det op for mig, at her var der vist noget der ikke helt stemte overens med fakta.  

Skrevet af Nitter på 09-08-2016 16:58

Ja    og efterfølgende anskaffer hun sig fluks en vældig sød lille langhåret pussenussekat, med en stamtavle længere end skødet på huset, til at skræmme de nye husdyr væk. Ak ak igen, fluks bliver der kø til den øverste hylde på husets stole/borde, når den nye lille søde pussenussekat stolt kommer slæbende med et hav af døde/halvdøde mus, frøer/skruptusser, fugle og hugorme samt et stolt blik som om den siger. Se her menneske, når du er så flink til og give mig en god velsmagende og nærende mad, skal du naturligvis også have det samme tilbage.  

Læring må være, man lader  den lille søde hugorm være og tager de små fornødne sikkerheds foranstaltninger, det kræver og have et så spændende dyr boende !!!   

Undskyld trådstarter, vi var vist nogle stykker der lod os rive med omkring behandlingen af det stakkels dyr.  

Tja, You histirioe,( kender du du den samme maddamme)....Men jeg holder nu meget at de der hugorme...

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Skrevet af shortcut på 09-08-2016 18:46

Tja, You histirioe,( kender du du den samme maddamme)....Men jeg holder nu meget at de der hugorme...

Godtnok er der kun godt og vel 150 km mellem os, men nej. Formoder dog de er nogenlunde ens indrettet, når vi holder os her Nordenfjords.    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis