Hjælp til fjernelse af hugorm

Hej alle

Jeg har lige set en stor hug orm på ca 1 m i min have , den holder til under mit brænde skur, da jeg har børn og hunde gider jeg ik høre på den er fredet og man skal lade den være!!!!
Den skal væk fra min have... Koste hvad det vil... Hvad er jeres råd til gift eller fælder hvor man kan fange den og slippe den løs på en marke ??
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan "nappe" den med et et strandnet, som legetøjsforhandlerne sælger til børnene eller en "tag op aggregat" som folk der ikke kan bukke sig bruger. Efterfølgende lægger du den ned i en spand med en plade over.

Vil foreslå du lukker den ud i et skov eller moseområde.

God jagt. :-)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Sjældent de bliver så store (er du sikker på det er en hugorm), men et hurtigt greb om nakken når den kryber væk fra dig så burde den ged være barberet, når blot du holder fast.

Ja et hugormebid er ret ubehageligt og gør da også ondt men er faktisk ikke så farligt som så mange tror (småbørn dog undtaget). Faktisk dør der 15 gange så mange personer af stor gedehamsstik end af hugormbid.
Her er et link til Naturstyrelsen om emnet, som i øvrigt er spændende læsning.

http://naturstyrelsen.dk/naturbeskyttelse/artsleksikon/dyr/krybdyr/slanger-og-oegler/hugorm/hvorfor-hugormen-fredet/
Den er fredet, og så farlig er den heller ikke.

Det er da bare spændende. Du kan bare lære dine børn at passe på den. Og hunden er vel også klog nok.

To ulykker kommer sjældent alene.
Skrevet af Ellida på 08-08-2016 17:33
Den er fredet, og så farlig er den heller ikke.

Det er da bare spændende. Du kan bare lære dine børn at passe på den. Og hunden er vel også klog nok.

Nej hunden tvivler jeg stærkt på er klog, den holder sig væk. Min nuværende kat, kom stolt slæbende ind med en på ca 50 cm, for et par år siden uden og være blevet bidt. Er fuldstændig sikker på det er den nakkede slangen, idet der kun var mærker fra gebisset i nakkeregionen og nakken samtidig knækket. 

Det der vist er farligst med en huggorm, er hvis man er erlærgisk over for giften. Man skal under alle omstændigheder søge læge hvis man skulle gå hen og blive bidt.

Man skal næsten træde på en huggorm, før den hugger. De er meget fredlige.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Godt nok er de fredede, men der er en passus i loven der giver tilladelse til aflivning hvis de er til fare for folk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Skrevet af ev elmand på 08-08-2016 19:40
Godt nok er de fredede, men der er en passus i loven der giver tilladelse til aflivning hvis de er til fare for folk.

Det er da meget bedre og flytte hvis ........ Husk på at rigtig mange af "ormens" levesteder er forsvundet de sidste 100 år. Derfor er den heller ikke så talrig som den var i mine drengeår.  

Mvh. Leif.

Onliner:
Hvis man har en stor grund, så kan man jo bare sørge for at der er et solbeskinnet sted længst væk fra huset, med en brændestabel, solbeskinnede stenbunker og lidt vand, så vil den hellere bo dernede.

Så har du gjort noget for biodiversiteten, hugormen flytter den væk fra huset, og alle er glade.
I kan endda prale af at i HAR en fredet dyr på grunden.

To ulykker kommer sjældent alene.
Tja, da jeg havde sommerhus lavede fruen en masse ballade over at der var hugorm under terrasssen.
Jeg fangede bæsterne og slap dem ud i en skov nogle kilometer væk.
14 dage senere havde vi invasion af et nyt dyr.
Mus....
-Jeg lærer aldrig at forstå kvinder....... :-D

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Skrevet af shortcut på 09-08-2016 09:52
Tja, da jeg havde sommerhus lavede fruen en masse ballade over at der var hugorm under terrasssen.
Jeg fangede bæsterne og slap dem ud i en skov nogle kilometer væk.
14 dage senere havde vi invasion af et nyt dyr.
Mus....
-Jeg lærer aldrig at forstå kvinder....... :-D

Ja    og efterfølgende anskaffer hun sig fluks en vældig sød lille langhåret pussenussekat, med en stamtavle længere end skødet på huset, til at skræmme de nye husdyr væk. Ak ak igen, fluks bliver der kø til den øverste hylde på husets stole/borde, når den nye lille søde pussenussekat stolt kommer slæbende med et hav af døde/halvdøde mus, frøer/skruptusser, fugle og hugorme samt et stolt blik som om den siger. Se her menneske, når du er så flink til og give mig en god velsmagende og nærende mad, skal du naturligvis også have det samme tilbage.  

Læring må være, man lader  den lille søde hugorm være og tager de små fornødne sikkerheds foranstaltninger, det kræver og have et så spændende dyr boende !!!   

Undskyld trådstarter, vi var vist nogle stykker der lod os rive med omkring behandlingen af det stakkels dyr.  

Mvh. Leif.

Onliner:
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis