Slå HPFI til med det samme ?

Hej ..

Vi har en el-gruppe som af og til slår fra.
Jeg er kommet til at tænke på om det kunne være vores varmegenving som driller, og foresager fejlen.

(Det kører bl.a. på den omtalte gruppe)

Sidst gruppen slog fra - koblende jeg varmegenvings-anlæget fra, og forsøgte at slå gruppen til med det samme.

Spørgsmålet er : Fungerer et HFI / HPFI som et thermo-relæ ? så der får nogle minutter før det normalt kan slåes til igen ?

På forhånd tak,


Med venlig hilsen

Thomas

Hej .. Vi har en el-gruppe som af og til slår... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af esbenuth på 01-08-2016 09:24
Men for at ligge låg på den diskution om der sidder 50A eller ej i vejen, vil det jo til enhver tid være en fejl fra elektrikerens side ikke at tjekke op på forsikringen i vejen ved valg af materiel til en ny tavle.

Du har ikke ret i, at det er elektrikerens pligt at vælge matriel ud fra størrelsen af stikledningssikring. Tavlen dimentioneres ud fra det forventede forbrug med skyldig hensyn til samtidighedsfaktor. Dernæst aftaler elektrikeren med dig om en evt. forhøjelse af stikledningsikringen og de dermed forbundne omkostniger, hvis der er nogen. Der er også den mulighed at prøve, om det kan gå uden at forhøje stikledningssikringen, idet der er mange hensyn at tage med hensyn til samtidighedsfaktor og evt startstrøm ved brug af (køle)kompressor.

 

Til je_ns.

Jeg tvivler på ingen måde på at du ved, hvilken størrelse stiklednigssikring du har.


fase

Jeg håber zmarto.dk har fundet fejlen inden i gik ud af (for sagen) sidespor i forhold til trådstarter.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis