Slå HPFI til med det samme ?

Hej ..

Vi har en el-gruppe som af og til slår fra.
Jeg er kommet til at tænke på om det kunne være vores varmegenving som driller, og foresager fejlen.

(Det kører bl.a. på den omtalte gruppe)

Sidst gruppen slog fra - koblende jeg varmegenvings-anlæget fra, og forsøgte at slå gruppen til med det samme.

Spørgsmålet er : Fungerer et HFI / HPFI som et thermo-relæ ? så der får nogle minutter før det normalt kan slåes til igen ?

På forhånd tak,


Med venlig hilsen

Thomas

Hej .. Vi har en el-gruppe som af og til slår... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Huset er med næsten 100% garanti forsikret i gadeskab (stikledningssikring) med minst 50A.

fase

Dobbelt indlæg.


fase

Dobbelt indlæg.


fase
Jens, det er meget mulig, at dit hus er forsikret med 25 A i kabelskabet ( kabelskabet, som bliver kaldt en gravsten henviser faktisk til en bestemt type kabelskab først lavet af LK og senere videreført af E. Rasmussen i Fredericia og bestod af en betonsokkel med et glasfiberforstærket låg). Nu ved jeg ikke, hvor gammelt dit hus er, men det kunne være at stikledningen var 6 mm2, og hvis det er gammelt nok, ville 25A være den rigtige forsikring. Men i dag er der mindst 35A stikledningssikring og tit er det 50A.

fase
Nu skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige hvordan det er i andre områder end hvor Syd Energi har til. Det eneste tidspunkt du ville ha 50A i kabelskabet er hvis du evt. har en 25A tarifsikring inde i tavlen i huset, pga. selektivitet, det er et krav fra syd energi ved montering af nye/udskiftning af tavler idag. Eller hvis husejeren specifikt har betalt for den højere ampere afgift, hvilket jeg tvivler en del på. Tilslutningen til 35A er jo i forvejen godt over 14.000kr så kan du jo så ligge 1000 kr pr. ekstra tilkøbt ampere, virker som lidt at skyde over mål i en bolig. Dermed ikke sagt at der ikke kan sidde 50A i vejen, jeg vil bare mene at sandsynligheden derfor er meget lille.

 - mvh. Esben

Men for at ligge låg på den diskution om der sidder 50A eller ej i vejen, vil det jo til enhver tid være en fejl fra elektrikerens side ikke at tjekke op på forsikringen i vejen ved valg af materiel til en ny tavle.

 - mvh. Esben

Ja minimum 2 HPFI burde være lovkrav i en husinstallation, og i øvrigt er der også sparet på opmærkningen af grupperne. Den viste opmærkning er ikke tilstrækkelig

"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
Skrevet af S. Fabrin på 01-08-2016 00:33
Jens, det er meget mulig, at dit hus er forsikret med 25 A i kabelskabet ( kabelskabet, som bliver kaldt en gravsten henviser faktisk til en bestemt type kabelskab først lavet af LK og senere videreført af E. Rasmussen i Fredericia og bestod af en betonsokkel med et glasfiberforstærket låg). Nu ved jeg ikke, hvor gammelt dit hus er, men det kunne være at stikledningen var 6 mm2, og hvis det er gammelt nok, ville 25A være den rigtige forsikring. Men i dag er der mindst 35A stikledningssikring og tit er det 50A.

 

 

Det er ikke kun meget muligt at det er 25 ampere sikringer i kabelskabet, det er 25 ampere sikringer

Det daværende elselskab, satte kun større sikringer i hvis man havde betalt for større indførings sikringer.

Mit indføringskabel er 10 mm2

 


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis