Kantisolering JA el NEJ 🤔

Nu har jeg surfet og rundt herinde samt på nettet. Er stadig i tvivl. Nyt gulv i køkkenet. En ydervæg tre mod resterende hus. Isolering er lagt og der skal nu lægges rionet til støbning af gulv. Skal eller skal der ikke kantisolering ovenpå det sidste lag styrolit?

Hvis du prøver - så lærer du noget
Nu har jeg surfet og rundt herinde samt på nettet.... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
100 mm må jeg nok erkende at jeg ikke er stødt på endnu. Kunne forestille mig adskillige problemer med belægningen uanset om det er tæpper, klinker, vinyl, epoxy eller trægulv, jeg ville ihvertfald som selvstændig ikke gøre det af skræk for efterfølgende reklamationer på belægningen.

30 mm og så skære det af plant med betonen. og ja, det er nødvendigt hvis du vil følge dagens standarder, hvis du ikke vil er det selvfølgelig lige meget. Men du får noget varmetab, noget lyd der forplanter sig i væggene og noget beton der presser direkte på væggene når det arbejder. Your choice.

km
Hmm... når jeg studerer div. byggetegninger (snit) ser jeg da at i al fald slidlaget lader man gå hen over kant-isoleringen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Prøv at linke til en af tegningerne, jeg vil skyde på det er belægningen. Eller en konstruktion hvor beton laget er en del af soklen til indervæggen

km
Prøv at linke til en af tegningerne, jeg vil skyde på det er belægningen. Eller en konstruktion hvor beton laget er en del af soklen til indervæggen.

km
Jeg tænker at hvis man laver en varm kant der er meget tyk så begynder gulvkonstruktionen at minde lidt om den man kan lave uden beton. Her er styrke 150 fint. Så mit bud vil være at vælger man S150 eller stærkere i kanten så kan man lave 10cm. Så bliver kantens rolle at transformere fra punktlast til fladelast, hvis man stiller sig ude i kanten.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af kmflisemester på 20-07-2016 07:08
Prøv at linke til en af tegningerne, jeg vil skyde på det er belægningen. Eller en konstruktion hvor beton laget er en del af soklen til indervæggen

 

F.eks. her http://sbi.dk/byggeteknik/bygningsdele/bygningsbasis/praktiske-rad-om-hvordan-man-kan-begrense-radon-i-bygninger/forebyggelse-af-radonindtrengning-i-nybyggeri 

Der er også masser af tegninger her på LDS der illustrerer hvordan kant-isolering kan udføres. 

 

Skrevet af kmflisemester på 20-07-2016 07:08
Prøv at linke til en af tegningerne, jeg vil skyde på det er belægningen. Eller en konstruktion hvor beton laget er en del af soklen til indervæggen

 

F.eks. her http://sbi.dk/byggeteknik/bygningsdele/bygningsbasis/praktiske-rad-om-hvordan-man-kan-begrense-radon-i-bygninger/forebyggelse-af-radonindtrengning-i-nybyggeri 

Der er også masser af tegninger her på LDS der illustrerer hvordan kant-isolering kan udføres. 

 

Angående tegninger er der lidt fra maxit, se side 17 omkring fundament løsninger. Alle steder er det kun belægningen der går hen over.

http://www.nicolaigreen.dk/via/pdf_filer/maxit_haandbogen.pdf

km
Skrevet af kmflisemester på 20-07-2016 07:08
Prøv at linke til en af tegningerne, jeg vil skyde på det er belægningen. Eller en konstruktion hvor beton laget er en del af soklen til indervæggen

 

F.eks. her http://sbi.dk/byggeteknik/bygningsdele/bygningsbasis/praktiske-rad-om-hvordan-man-kan-begrense-radon-i-bygninger/forebyggelse-af-radonindtrengning-i-nybyggeri 

Der er også masser af tegninger her på LDS der illustrerer hvordan kant-isolering kan udføres. 

 

ja så fik man lige gentaget sig selv igen - fordi siden melder fejl ;-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også