Indkøb af et mekanisk får (Robotplæneklipper). D-)

Har gået og luret på en af de nye små automatiske, nu prisen efterhånden er begyndt og komme ned i et akseltabelt leje.

Under min research, er jeg blevet klar over at klippesystemet på de små kan deles op i to systemer:

  1. Dem der ligner den almindelige rotorklipper med 2-4 større jern/plastic knive der futter rundt underneden.
  2. Nogle hvor man har en rund plade hvorpå der ude i kanten, gennem en "løs" skrue sidder 3-4 skarpe knive, på størrelse med et gammeldags barberblad, der bliver holdt ude i klippe positionen af centefugalkraften når pladen rotere. 

Støjnivoet under klipning, syntes og være betydeligt lavere på alle maskinerne, der er lavet med klippesystem nr 2, modsat klippesystem 1. Men duer det klippesystem til en almindelig dansk grov brugsgræsplæne, med masser af mælkebøtter,  kløver og andre sære, for en græsplæne, blomstrene gevækster ???

Duer klippesystemet på en våd græsplæne ???

Har et godt øje til en Worx Landroid GW797E.1  https://www.roboteksperten.dk/produ...eneklipper

https://www.roboteksperten.dk/produkt/worx-landroid-l-2000-wifi-robotplaeneklipper/   

Den kan klare 2000 m2, har støjdata der er helt i top (de laveste sete værdier ) og er absolut til at komme i nærheden af, når den lysskye skal lettes fra lommens beskyttende mørke. 

Nogen der har  begrundede bemærkninger til omtalte mærke/model, modtages disse med tak ???   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har gået og luret på en af de nye små automatiske... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Pizzabager på 17-07-2016 16:22
Håber du bliver glad for den, det er dejligt at sidde på teressen med noget koldt og drikke og kigge på plænen bliver klippet

  Jo ja.  Det var nu ikke for jeg skulle sidde og overvåge maskinen, den blev indkøbt. 

Det WiFi skidt, kunne jeg vist godt have ladet være med og have investeret i. Der er mindre at stille på i app'en, end i maskinens setup.  Troede egentelig også man kunne styre maskinen ud på plænen og rundt ved hjælp af nogle piletaster og starte den op manuelt, men nej.  WiFi skramlet er er faktisk mindre end ingenting værd.  

Og sjovt var maskinen på et tidspunkt bakket ind i soklen, hvor tråden ligger vel tæt på ifølge manualen. Maskinen stoppede med det samme uden trækhjulene gravede huller, dyttede nogle gange samtidig med den meldte, den var fastkørt. Det er jo bare dejligt.  Det er også den eneste gang den endnu ikke har kunne køre hjem til opladeren i de to dage den har "fræst" rund på minniplænen. 

 Der er ikke heller ikke meget græs tilbage på de 10m2. Men maskinen har også kørt rundt på det lille stykke i 2*8 timer inc. opladningstiden. Der er vel ikke noget og sige til stykket er blevet lidt mere end halvskaldet, mosset er faktisk pist væk. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Rolig på 07-03-2017 13:22
Hej Nitter
Står og skal købe en Worx Landroid skal jeg spare det wifi eller har du fået mere ud af det efterhånden som du har brugt maskinen den skal passe 1800M2

Ja spar du bare WIFI'en, det er ikke pengene værd når du spørger mig. Programmeringen er utroligt nem på maskinen og efterfølgende passer den jo sig selv, hvis "banen" ellers er sat ordentelig op og man lader være med og smide ting og sager på arealet.    

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Mange tak ja så spare jeg de penge og glæder mig bare til at græsset kan passe sig selv ;.)

Mvh
Rolig
begge typer knive kan sgatens klippe mælkebøtter mm. over, men de faste knive klarer meget bedre sten og grene.

det med at læse om lydnivau får du ikke meget ud af, jeg vil anbefale dig at høere en 'live' og husk den svage summen hurtig forsvinder om et hjørne, en busk mm.

husk en robotklipper der kører ofte, holder muldvarpene væk

Jeg snakkede med en robomow forhandler som var ved at finde en anden type robot at sælge, da supporten efter sigende var skidt, og komponenterne var dyre (man kan ikke skifte kul i motorerne de skal udskiftes ovs.

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine

Jeg har jo en robomow, og har haft en fejl med en motor, som jeg fik skiftet på garanti, de sendte en post ting, også sendte jeg den til dem, og fik den tilbage en måneds tid senere, det var ikke videre hurtigt, ved ikke om andre producenter er hurtigere, ud over det har den virket, selvom jeg har haft en resonans lyd her det den sidste sæson jeg ikke har kunne få fjernet helt.

Når den skal skiftes tror jeg at jeg prøver en gardena eller husqvarna, måske en landroid, jeg er egentlig ikke utilfreds med den, men den resonans får den til at larme noget mere, og det er jo ikke meningen, og over det er det som om BT i maskinen ikke fungere så godt når det er koldt, jeg kan først bruge appen når det er over 8-12 grader, under det gider den ikke rigtig.

Men her til foråret kører den ud på sin 4 sæson, så den virker da

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis