Ny tråd på græstrimmer,hvordan?

Hej

jeg har købt en græstrimmer, Hardmann står der på, kunne sikkert også hedde meget andet. Der skal ny snor på. Jeg kan se at der er én lang snor på, der skal lægges på i to retninger. Er der nogen der har et billede af sådan en procedure? Eller bare kan fortælle mig, hvad jeg skal være opmærksom på? Jeg har prøvet nogen gange nu, det virker også, bortset fra at snoren ikke vil komme ud af sig selv fordi den nærmest låser i sig selv.

Hjælp! Ellers henter jeg Roundup og går i krig med ryg sprøjten

Med tækkelig hilsen

Helle på Møn


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der ligger stakkevis af videoer på Youtube, næsten alle på engelsk /amerikansk.
Kunne du evt. bringe et billed af maskine, og af trimmerhovedet - det vil hjælpe.

Et hurtigt gæt er, at du måske har viklet den forkerte vej rundt, så den ikke selv kan trække linen frem.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg har efterfølgende kigget på alle de der videoer, og fulgt principperne. Og er nået frem til den konklusion, at det ikke kan svare sig at købe noget til 1295 kr.

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej Raknes - det ville hjælpe med et par billeder (som bobenotot også skriver) - men det kan godt være en udfordring at vikle snøre på... Jeg var ved at smide en (lidt dyrere) trimmer væk i arrigskab, fordi det virkede umuligt... men jeg har fundet en god metode nu...
Jeg klipper en god sjat snøre af
Bukker den på midten
Sætter den fast i det hak, der er beregnet til det..
Holder stramt, mens jeg ruller (den rigtige vej!!) og sørger for at den bliver jævn, så den ikke glider ned og låser efterfølgende
Holder stadig stramt, og sætter snøreenderne i de hak, der er i kanten af snørehovedet
Sætter snørehovedet på trimmeren (og trækker enderne ud af det beregnede huller, imens jeg monterer)
Lige inden det hele klikkes på plads, trækker du i snørerne, så de slipper hakket - men så kan de ikke nå at vikle sig ud af snørehovedet..
Så nu er jeg faktisk ret glad for trimmeren :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg kom også op i det røde felt når der skulle skiftes "fiskeline" på vores buskrydder 
Så jeg tog konsekvensen og ofrede nogel hundrede lapper og købte et nyt hoved til "dyret", og siden har det været en ren fest at bruge buskrydderen 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja som Natur skriver, og pas på linen ikke krydser, samt lad være med at fylde for meget line på.
Jeg gad ikke rode med at rulle snor på, og har købt sådan et hoved, der stikker man bare to stk afklippede snøre ind, det kan tage op til 4mm snøre, godt hvis man renser græs væk mellem fliserne.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Skrevet af je_ns på 10-07-2016 18:10
Ja som Natur skriver, og pas på linen ikke krydser, samt lad være med at fylde for meget line på.
Jeg gad ikke rode med at rulle snor på, og har købt sådan et hoved, der stikker man bare to stk afklippede snøre ind, det kan tage op til 4mm snøre, godt hvis man renser græs væk mellem fliserne.
www.lytek.dk/shop/snoerehoved-m-2-1431p.html

 

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har også kigget på sådan et hovede - men når man kan rulle snøren på, er man kørende i meget længere tid... og jeg er ret doven - så jeg ruller snøre på :-) (når man kan tricket, er det utrolig hurtigt..)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Fordelen ved hovedet til "løse" snøre, er at man kan bruge tykkere snøre.
Jeg bruger noget 4mm Origon Flexiblade, det kan tage selv små træer.
Og er det almindelig græs uden digedare, holder snøren ofte til en tankfuld benzin.
Men bruger man tynd snøre, er et almindelig hoved, da det nemmeste...

Flexiblade 4mm

 


Vi prøver igen, i morgen --
Kan kun anbefale den Jens linker til.

Jeg har den med 4 snøre istedet. Man skal blot huske snøren skal være fugtig og holdes fugtig inden brug så holder den meget længere. Jeg har snøre til omkring 4-5 tankfulde.
Bruger for det meste også flexiblade. De er rigeligt kraftige til det meste.
Men vær dog opmærksom på kraftbehovet.
Ved ikke hvad den med 2 snøre kræver men den med 4 (bemærk man i den med 4 blot kan nøjes med og komme 2 i) kræver som minimum 40 cm3.

Min er en Stihl med 42 cm3 og skal den op i de lidt større snøre så kan dette hoved nemt tage livet af den. Er til gengæld vildt hurtigt og slå med.


https://m.youtube.com/watch?v=YnKxIGc09Lo
Hej igen, tak for input, jeg erblevet klogere nu, og har også 3 billeder af fyret. Men kan ikke uploade fra mobilen 😞 Eller kan jeg ?
For jeg ville så gene vide om det der smarte hoved kan sættes på min trimmer.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis