Ny tråd på græstrimmer,hvordan?

Hej

jeg har købt en græstrimmer, Hardmann står der på, kunne sikkert også hedde meget andet. Der skal ny snor på. Jeg kan se at der er én lang snor på, der skal lægges på i to retninger. Er der nogen der har et billede af sådan en procedure? Eller bare kan fortælle mig, hvad jeg skal være opmærksom på? Jeg har prøvet nogen gange nu, det virker også, bortset fra at snoren ikke vil komme ud af sig selv fordi den nærmest låser i sig selv.

Hjælp! Ellers henter jeg Roundup og går i krig med ryg sprøjten

Med tækkelig hilsen

Helle på Møn


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej jeg har købt en græstrimmer, Hardmann står... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Giv nu lige det medfølgende snørehoved en chance mere.
quikfit hovet er universal og passer til de fleste buskryddere af den type der har et vinkelgear nede ved hovedet.
Er det en buskrydder/trimmer af den her type, køre de ofte den modsatte vej rundt og hovedet kan ikke bruges. (så skal man trylle lidt, besværligt men ikke umuligt)

 


Vi prøver igen, i morgen --

Dette er så vidunderet, hvor skærmen er af en helt speciel type, den drejer med rundt, så visir og sikkerhedsstøvler er yderst påkrævede.

 


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Så tror jeg ikke quikfit hovedet passer...
Prøv med lidt mindre snor på, så er det nemmere.
Umiddelbart ligner din snor noget stift livligt og besværligt noget.


Vi prøver igen, i morgen --
Drejer skærmen med rundt? Har jeg godt nok ikke hørt om før.


Den maskine du har er en trimmer, den har ikke kræfter nok til det hovedet vi snakker om. Der skal du derimod op i det der hedder en buskrydder. At en trimmer og en buskrydder kører hver sin vej har jeg godt nok ikke hørt om før. Men så blev jeg åbenbart klogere.

Men jeg ville nu også give din nuværende løsning en chance mere. Ellers så kig ud over det areal du skal slå. Er det nogle timers arbejde ville jeg klart investere i noget andet og lidt større, der er udmærkede brugte produkter på markedet også. For de par timer det tager og slå det ved vi alle jo det ikke kun kan nøjes med en eller 2 gange årligt, så det løber hurtigt op i lang tid. Så er det lidt sjovere og have det rette udstyr.

Men er det kun til lidt afpudsning omkring nogle træer og en smule græskant så er den løsning du har ganske udmærket.


Skal du ud og investere så bemærk der er mange forskellige smarte hoveder. Husk dog lige og bemærk prisen på ny tråd til dem, nogle kan være ret dyre.
De flexiblade er knap så dyre, det er i en rulle du selv skærer. Mener den er på 25 m. Jeg har nu min på 3 år og kører da en del med min.
Skrevet af Raknes på 10-07-2016 13:45

Hej

jeg har købt en græstrimmer, Hardmann står der på, kunne sikkert også hedde meget andet. Der skal ny snor på. Jeg kan se at der er én lang snor på, der skal lægges på i to retninger. Er der nogen der har et billede af sådan en procedure? Eller bare kan fortælle mig, hvad jeg skal være opmærksom på? Jeg har prøvet nogen gange nu, det virker også, bortset fra at snoren ikke vil komme ud af sig selv fordi den nærmest låser i sig selv.

Hjælp! Ellers henter jeg Roundup og går i krig med ryg sprøjten

Med tækkelig hilsen

Helle på Møn

Der er ingen grund til at fatte giftsprøjten. Du skal bare vikle begge tråde samme vej på spolen. 

Det vil sige, du tager et stykke tråd og lægger det dobbelt, fæstner midten af tråden i midten af spolen så tråden kan rulles på hver spolehalvdel. Holder tråden mellem fingrene med den ene hånd og drejer spolen med den anden. Der er formodentelig en pil på spolen der indikerer hvilken vej, eller også er befæstningen i midten lavet så du ikke er i tvivl om hvilken. 

For og gøre det nemmere bør du starte med et kort stykke, eksv. 2 meter ialt. 

Pøj pøj med trilleriet. 

PS. Forstår du ikke beskrivelsen, kan jeg godt lave et billede af et trimmehoved, i åben tilstand med snøre monteret. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Skrevet af BTA Handyman på 11-07-2016 23:15
hedder en buskrydder. At en trimmer og en buskrydder kører hver sin vej har jeg godt nok ikke hørt om før. Men så blev jeg åbenbart klogere.

 

Min er faring er fra Echo buskrydder og trimmer, de køre hver sin vej rundt..

 

Men om det også gælder andre fabrikater ved jeg ikke....

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens.

Siger dig heller ikke imod har blot ikke hørt om det skulle være tilfældet før. Men er det kun på enkelte mærker det er tilfældet.
Skærmen skal IKKE dreje med rundt.. det er da en absolut misforståelse... :-(
- Jeg ved blot, at de "fancyhoveder" vi kan tilkøbe efter - det kan de små trimmere ikke magte.. men jeg kan desværre ikke se nok på billeder, til at guide dig :-( .. og du bor for langt væk, til at vise det.. (jeg kan lave en video af min vikling på Husquarna - men video virker ikke for mig - og nok ej heller for dig.. i forhold til dit skriv...)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af je_ns på 11-07-2016 23:44

Min er faring er fra Echo buskrydder og trimmer, de køre hver sin vej rundt..

 

Men om det også gælder andre fabrikater ved jeg ikke....

 

 

 

 

 

Det er vist helt normalt Jens. Motorene de bruger er de samme, og der er en tandhjulsudveksling mellem motor og klinge/snørre på buskrydderen, modsat en trimmer.  Så passer pengene. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis