Elstikledning gennem nabo

Hej

Vi købte sidste sommer et hus og er nu igang med en tilbygning. Da vi skal have gravet ud til fundament tæt på vores installationer, lavede jeg en forespørgsel i LER og det viste sig at vores stikledning til el ikke var at finde nogen steder. Efter besøg af Himmerlands Elforsyning viste det sig at stikledningen fra vejen godt nok går langs mit hus for derefter at gå til min nabo (en virksomhed som vi har været tjenestebolig til) for at forgrene sig. Herefter går vores gren til måler i vores hus, tilbage til en sikringsgruppe hos nabo og derefter igen til os. Dvs. at springer en sikring hos nabo, er vores strøm væk, hvilket HEF viste os.

Dette er ikke en ulovlig installation ifølge HEF og derfor vil ejerskifteforsikringen ikke dække udredningen. Men alle parter er enige om at det er en stor mangel ved vores hus at vi ikke har råderet over den sikringsgruppe som sidder ved naboen.

Er der nogle der har gode input til hvordan vi kommer videre? Jeg synes jeg kan læse mig til at sælger muligvis hæfter for forhold som dette.

Pfh, Mikkel

Hej Vi købte sidste sommer et hus og er nu igang... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en mere kompliceret sag end som så. Den vil blive vurderet udfra situationen osv.. Men under alle omstændigheder så snak med "naboen" om det. Det er etisk korrekt og vil gøre det hele en del nemmere.

Hilsen,
T Hansen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis