Husqvarna Havetraktor YTH130 Startproblem

Hej Forum.
Har ovenstående havetraktor og har haft den siden 2001. Det har været en super maskine som altid har fungeret upåklageligt. Har løbende fået foretaget service årligt. Den er udstyret med en B&S motor.
For en uge siden under græsklipning, løb den tør for brændstof, det har vi jo oplevet tonsvis af gange og har bare fyldt den op igen og kørt videre, men denne gang kunne vi ikke få startet den igen.
Motor kører fint rundt, men den tænder ikke. Batteriet er fra sidste år.
Jeg købte et nyt tændrør og gav den ny olie (håber ikke det er den sidste olie :-)) det hjalp ikke. Jeg har haft karburatoren afmonteret og renset den med trykluft, dette hjalp heller ikke. Der løber fint brændstof til karburator og luftfilter er i fin stand, der er også gnist på tændrør (iøvrigt også på det gamle), men der kommer ikke brændstof ind i forbrændingskammer, da jeg kan se at tændrør er tørt, når jeg tager det ud. Jeg har forsøgt at give den en lille snaps direkte i kammeret, her starter den så også, men kun 2-3 sekunder, så slukker den igen.
Min konklusion er at der ikke kommer brændstof til kammeret, hvor kan jeg så finde fejlen ???

Jeg er absolut ikke motorekspert og har haft andre amatører til at kigge på den, men de lykkedes heller ikke.
 

Hej Forum. Har ovenstående havetraktor og har... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af zool2201 på 14-09-2016 17:51

Når jeg forsøger at starte den, kommer der kun et klik, dvs hvis jeg selv lige drejer motoren rundt, kan den dreje nogle få cm, når jeg forsøger at starte med nøglen. Hvis jeg prøver at sætte et startkabel fra plus-pol direkte til plus på starter, er den helt tavs.

Så må det være din stell forbindelse, eller død starter.

 

Men det kan jo også være et dødt batteri, det vil jeg mene er mest sansynligt.

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Batteri er udelukket, det er spritnyt :-)
Vil lige hører, hvis jeg som jeg har prøvet, sætter et startkabel fra batteri direkte til starter, skal det alm pluskabel så fjernes fra batteri, eller er det ligemeget ?
Tjekker lige min stelforbindelse.
Skrevet af zool2201 på 16-09-2016 13:56
Batteri er udelukket, det er spritnyt :-)
Vil lige hører, hvis jeg som jeg har prøvet, sætter et startkabel fra batteri direkte til starter, skal det alm pluskabel så fjernes fra batteri, eller er det ligemeget ?
Tjekker lige min stelforbindelse.

Du lader bare det alm pluskabel blive siddende, det sker der intet ved...

 

 

 

Har du ladet dit nye batteri op?

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Ja batteriet blev ladet op i 8 timer for 4 dage siden.
Du kan jo prøve at sætte en startkabel, fra minus på batteri, og til stell på starteren.
Starter den nu har du fundet problemet.
Starter den ikke, så giv den direkte plus også, kan den stadig ikke starte, er det din starter der er galt med..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også