Gulvvarme - fundament dybde

Jeg går med tankerne at anlægge gulvvarme i halvdelen af mit hus fra 1972. Jeg vil selv brække betonen op, køre jorden ud, stampe og lægge isoleringen. Jeg har inden jeg er begyndt at brække noget op prøvet at grave et hul udvendigt på huset og konstateret at det ser ud som om fundamentet stopper ved 50-60cm'ers dybde. (Jeg kan ikke afvise at der er fundament dybere, men kan skubbe et søm 20cm ind under fundamentet i den dybde. Se billede som jeg tror det er:

- Kan jeg udgrave de 50cm det ca. kræver at lægge gulvarme hvis det er tilfældet, eller risikerer jeg at beskadige huset?

- Som jeg kan se var frostfri dybde dengang huset blev bygget defineret som 90cm og det var derfor egentligt den dybde jeg forventede. Vil en ejerskifteforsikring dække i mit tilfælde hvis fundamentet ikke er dybt nok?

 

Jeg går med tankerne at anlægge gulvvarme i... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Man må isolere alt det man vil ekstra som går ud over reglementets bestemmelse. Det er bare et minimumskrav. Så der sådan noget som fugttekniske og byggetekniske forhold der kan gøre det svære at isolere mere.
Nej beregningen er ikke særlig retvisende i forhold til det reelle. men den skal desværre overholdes.
VifFixerDet.
Du bliver nød til at rådgive fra et professionelt synspunkt, når det gælder et reglement som er dækket over en lovgivning (bygningslovningen). Den er der for en grund.

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
I forhold til de rigide bestemmelser om rentabilitet, vil jeg altid bruge min sunde fornuft...

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis