Private dagrenovation beholdere - er de mon "offentlige"..!

Er det din - min eller vores affaldsbeholder. Er det i orden af folk smider deres (usorteret) affald herunder hunde høm-høm poser i andres affaldsbeholdere. Ofte oplever vi at der knap nok er plads til vores eget restaffald (vi har affaldssortering) og konsekvensen kan blive at vi må til at anskaffe os en større affaldsbeholder til dagrenovation - hvilket koster ekstra, blot for at få plads til vores eget restaffald. Hvad er Jeres holdninger til problemet. ? Selv synes jeg det er lidt "bandit-agtigt" 

Ps. Affaldsbeholderene står inden for skel. 

(red) det er ikke høm-høm poserne der som sådan fylder - det er alt andent affald. Men en frisk hunde-bæ i bunden af en tom affaldsbeholder, er altså lidt træls - hvis man ikke lige har set den og smider en pose affald oven i - det kan sige "splat" og er temmelig ulækkert. 

Er det din - min eller vores affaldsbeholder. Er... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg satte lås på min, fik jeg den nok ikke tømt. jeg er en klovn til at huske på sådan noget tilbagevendende.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tja.. der findes dårlig og god beholderkultur.

Vores affaldsbeholder er heldigvis indrettet med dobbelt funktionelle dobbeltlåg - forstået sådan at brugere åbner og vipper låget op og bagover fra frontsiden. Når beholderen så tømmes griber lastbilen fast i beholder og låget fra bagsiden, hvorved låget vippes forover og beholderen tømmes baglæns. (giver det mening) Så her er det ikke problematisk at havde hængelås på affaldsbeholderene - men det burde ikke være nødvendigt.
Hmm.. jeg må sgu nok æde mine ord i mig igen - nu smides affaldet "ederbroderemig" ved siden af affaldsbeholderne.
Så @Nitter dit tip om et vildtkamera er (desværre) blevet højaktuelt (indrømmet man har et standpunkt til man tager et nyt). Så jeg har idag været omkring Aldi og købt mig et rigtigt godt vildtkamera til 549,- så nu skal der dæleme "skydes" banditter.
Skrevet af Frank Chr. på 31-05-2016 14:32
Hmm.. jeg må sgu nok æde mine ord i mig igen - nu smides affaldet "ederbroderemig" ved siden af affaldsbeholderne.
Så @Nitter dit tip om et vildtkamera er (desværre) blevet højaktuelt (indrømmet man har et standpunkt til man tager et nyt). Så jeg har idag været omkring Aldi og købt mig et rigtigt godt vildtkamera til 549,- så nu skal der dæleme "skydes" banditter.

Du skal lige huske på, du ikke må offenteliggøre billeder af synderen uden at annomisere vedkommende. Det er nemlig 1000 gange mere kriminelt end og "stjæle plads" i andre folks skraldespand(e).   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Go jagt.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Jo jeg vil mene jeg har styr på lovgivningen både med hensyn til opsætning af kamera og offentliggørelse af billeder - sidsnævnte har jeg nu ikke i sinde. :-)
Skrevet af Frank Chr. på 31-05-2016 20:59
Jo jeg vil mene jeg har styr på lovgivningen både med hensyn til opsætning af kamera og offentliggørelse af billeder - sidsnævnte har jeg nu ikke i sinde. :-)

Pyllerrøv, det er nok den mest effektive måde at få vedkommende til og stoppe med sit "griseri".     

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Den har jeg også været på, men i vores sommerhus. Eftersom der kun var aktivitet i et hus - udlejet til tysker - så snusede jeg rundt i affaldet og der var bingo.
Dernæst tømte jeg min beholder på terassen, hvor de sad med morgenkaffen kl 11.
De så ikke spor glade ud, men der kom ikke mere i vores, fra anden side Og nej, jeg vil ikke dele beholder med andre, de kan tage deres affald og lort med hjem.

Sniffer  

Et billede siger mere end 1000 ord

Du skal endelig ikke offentligøre nogen billeder, det er der vel heller ingen der er interesseret i Så på denne site hvor der kun er dig og mig og måske  70000 andre så går det nok


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Haha.. næ nej I kan nu ikke lokke mig i uføre  Evt. fotoes skal kun bruges som dokumentation over for en forhåbentelig genkendelig bandit - face to face.

@Sniffer - Sådan, kort og kontant proces - mon dine tyske nabogæster fik morgenkaffen galt i halsen...

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis