pumpe til palletank, så jeg kan vande haven

Jeg har prøvet at søge lidt her på siden, omkring emnet. Men synes ikke der dukker noget op, med nogle gode svar i, selvom der er masser af tråde om emnet. 

Jeg har fået monteret en 60l palletank i haven, så jeg kan vande med regnvand, frem for de dyre dråber der er i vandhanen. Men jeg kunne dog af ren komfort godt tænke mig at kunne tilslutte min vandslange, og brude den til at vande med, eller montere vippevanderen til den.

Jeg skal så bruge en dykpumpe der kan levere tryk nok til at vippevanderen, og "pistolen" på vandslangen kan give en anstændig ståle. Jeg vil ikke have et husvandvært, da det er udenfor. Husvandværket fylder, og larmer. Så håber man kan få en dykpumpe der kan levere et godt nok tryk til en almendelig haveslange. Som nok er 1/2" tror jeg.  

I behøver ikke linke til nogen, hvis ikke i har noget erfaring med det. For har kunne læse i andre tråde, at der er flere der har prøvet med bigle dykpumper, hvor de intet tryk kunne levere. Så kom gerne med jeres erfaringer, og links til nogle pumper. Jeg håber det kan gøres inde for et lille budget på en 500Kr. - 700Kr. Mere er jeg ikke villig til at ofre på det. 

Jeg har prøvet at søge lidt her på siden, omkring... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan sagtens finde en smart pumpe der giver tryk, men nok ikke en dykpumpe.

Hvad med sådan en lille pumpe, du kan bare tilslutte den med slange og lynkobling, de findes både med presostat (aut start stop) og uden. Men du skal nok på brugtmarkedet hvis dit budget skal holdes.

www.elvvs.dk/p/jetpumpe-jp-5-787224/

 

 


Vi prøver igen, i morgen --

De skal ikke spædes hvis de kan stå under niveau i palletanken, så løber vandet ned i dem og der skal ikke være kontraventil som i en brønd. Men der er stadig det problem at slange skal hænges op efter brug, eller der skal lukkes for en hane.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nå ja det med placeringen havde jeg lige overset, så det har du selvfølgelig ret i.
Gardena laver en pumpe med et tryk på 3,5 bar til en pris på lige under 800 kr. Det er da overkommeligt.

fase
Jeg bruger en billig dykpumpe som jeg ikke kan huske hvor er købt. Jeg har ikke problemer med at vaske bilen som står 20 m væk.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis