Lyddæmpning af kompressor

Hej.
Ønsker at flytte min kompressor ud af værkstedet og ind under det store halvtag bag ved. Desværre bor naboen meget tæt på det halvtag og jeg ønsker så at lyddæmpe lidt.
Spørgsmålet er så hvordan og hvorfor?

Jeg havde tænkt på noget skumgummi limet på plade og så bygge en næsten tæt kasse rundt om kompressoren, kun lade en smule åbning vende væk fra naboen.

Nogen forslag og ideer

------------------------------
Bindestreg1

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rockwool støbebats er mere effektive til støjdæmpning, men husk kompressoren skal have luft til køling, samt helst frisk kold luft der suges ind i kompressoren.

Vi prøver igen, i morgen --
Du må nødvendigvis sørge for at din komp. kan køle sig selv tilstrækkeligt, ellers afgår den hurtig ved døden.

Kan godt forstå du gerne vil støjdæmpe den.

Nu ved ikke af gode grunde ikke hvad for en' du har, de helt billige larmer en del mere en de noget dyre modeller er min erfaring.

Har en discount udgave som larmer et ondt år, og er godt træt af at høre på "musakken"

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg har også en billig model i mit fyrrum hvor planen er at kompressoren på sigt skal kobles på mit pillefyr (for auto-rensning) hvilket betyder at den også en gang imellem vil larme om natten.
Jeg har fundet frem til at en overbygning af troldtex-plader er ganske effektiv - i al fald bedre end rockwool til støjdæmpning.
Tror nu også et såkaldt "dødt" materiale er godt.

Har set der kan købes lyddæmpende materialer med en' selvklæbende side, i Biltema.

Ligner noget hårdt-presset skumgummi af en slags.

Med venlig hilsen 

Nu ved jeg ikke hvor stor din kompressor er, men en tæt malet kasse af f.eks krydsfiner eller brædder, med lyddæmpnings materiale indevendig, og et par halvstore ind/udgange til luft, f.eks ved for og bagende, som er lavet i 110mm rør som stikke 20-30 cm ind i kassen, med lyddæmpings materiale indvendigt og udvendigt på den del af røret der er inde i kassen, så det virker lidt som en lyddæmper på en MC.

hjul/fødder på kompressor stilles på noget vibrationsdæmpende.
Den skal nok males i en lys farve eller placeres et sted hvor der altid er skygge.

Sådan tror jeg at jeg ville lave det. med udluftningen peget væk fra naboen.

Her er noget lyddæmpende man kunne bruge, der findes meget forskelligt..

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/B...Lyddamper/

Annonce
Takker for jeres ideer og forslag.
Jeg skal kigge nærmere på de dæmpnings " måtter" der hentydes til.

Bindestreg1

.

Bindestreg1

luftfilteret er også værd at gøre noget ved, der kommer rigtigt meget støj derfra.
jeg prøvede på et tidspunkt at lave et lille forsøg hvor jeg lod et kobberrør gå fra indtaget og ned i en ½L flaske hvori jeg borede en del huller, og fyldte så flasken op med filtervat, det tog pænt meget af støjen.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

forslag til kasse.

det skal laves som en kasse med tre rum.

Et rum hvor den trækker luft igennem for neden og op i et rum i midten hvor kompressoren er derefter et rum i toppen hvor luften.

Hele kassen skal være dobbelt vægge. og beklædes indvindig med ægge bakke skum.

Godt udtænkt har du selv erfaring med denne konstruktion Kent A?

Om der er positivt svar vil jeg da gerne bruge denne.

Husk lige en låge i siden så der kan tappes kendes vand af.

Med venlig hilsen 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også