Skjulte tagrender - dækning af ejerskifte

D'herrer og kvindfolk

Jeg købte i efteråret 2014 en villa med skjulte tagrender, kasserender af zink, med følgende anmærkning i tilstandsrapporten:"... Der skal påregner høj vedligeholdelsesfrekvens, herunder rensning af tagrender. Tilstopning af render kan medføre forhøjet risiko for nedbrudt træ." Ved nærmere gennemgang af renderne, har jeg konstateret fire gennemtæringer med deraf afledt utæthed - det ene sted med råd i et sternbrædde. Mit spg. er derfor om nogle af Jer har erfaringer /viden indenfor området; da gennemtæringerne jo intet har med det anførte i tilstandsrapporten at gøre, er forsikringen så til at have med at gøre. En blikkenslager har kigget på renderne - de skal helt udskiftet hvorfor et par lodninger desværre ikke kan gøre det.

At tagrenderne blot er nævnt i tilstandsrapporten nok til et afslag, selvom der intet står om selve forfatningen på dem?

PFT

//Troels
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Min erfaring (igennem hvad man læser) er at ejerskifteforsikring stort set aldrig er til at få penge ud af.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis det kun er selve tagrender du vil have dem til og dække, så tror jeg ikke du får noget ud af det, for der erniget afskrivning på sådanne tagrender (kunne jeg forestille mig) så værdien af dem vil ikke være stor - og du skal også tænke på din selvrisiko måske er på 5-6000,- mit gæt er at de vil afslå den - men koster joniske noget og anmelde det..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis