Tyske Byggemarked???

Hej Alle,

Jeg håbede nogen måske kunne hjælpe mig med nogle navne på tyske byggemarked, der leverer til Danmark? Jeg ønsker at få et tilbud på nye tagmaterialer til en 240m2 tag og har hørt der er stor besparelse ved at købe materialer fra Tyskland.

Hvad er tysklands tilsvarende til Stark, Bygma eller XL-byg?

På forhånd tak!

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Myatix

Jeg kender ikke sån lige de tyske firmaer - men du kan jo se her:

https://www.bauhaus.info/produkte



Det Tyske Bauhaus har en webside hér - og så kan du se hvad tingene hedder på tysk, og så google efter det.

Du kan evt indstille din Google til at vise kun tyske hjemmesider.

Er det en måde du kan komme videre på ? PøjPøj A.


To ulykker kommer sjældent alene.
Hvad er det du leder efter? Ting, der kan være i en pakke (< 35 kg) eller kræves vognmand?

Obi, HA-GE Baumarkt, hornbach, team, Bauhaus .....
Jeg ved dog ikke om de leverer til DK. Da DK nok ikke er på deres normale vognmandsrute, skal du nok selv sørge for transport af de tunge ting.
Tak! Jeg leder efter tagsten, lægter, aftandslister, tagpap, ovs3 plader osv. Men jeg er sikre på det kan betale sig mht. Transport!
Jeg har fået en pris på tegl fra Otto Duborg byggemarked. Prisen er rigtig fin. Men du skal påberegne selv at stå for transport. En vognmand vil have ca. 1200 for at levere 4-5 paller tegl fra flensborg til odense.

Lægter kan du ikke købe i Tyskland, da de skal være styrkesorterede efter danske regler.
Annonce
Tak Vatnisse, med hensyn til lægter! Bolius skive på deres hjemmeside at men kan godt køb lægter fra Tyskland???
Okay.. det kan godt være? Når man kigger på træ i tyske trælaste er det dog som regel nogle helt andre dimensioner. Ting som alm. 2x4 reglar findes ikke.
Du skal lige være obs på, noget med momsregler. Noget med, at hvis de (tysken) står for fragten, skal der betales dansk moms ....... Det kan jo ligesom godt tage "pynten" af besparelsen ...... men noget der lige bør undersøges.

Inkarneret GDS'er gennem mange år. For mange projekter og for lidt tid ......


Inkarneret GDS'er gennem mange år. For mange projekter og for lidt tid ......
Skrevet af vatnisse på 04-04-2016 21:14

Lægter kan du ikke købe i Tyskland, da de skal være styrkesorterede efter danske regler.

Styrkesortering skal foregår efter EN 14081 / EN 1912 - ikke noget særligt dansk krav. Dog er byggeskik lidt anderledes. Om du få netop de dimensioner, du har brug for som lagervare er noget der skal undesøges. Jeg antager at du ikke vil købe så mange, at du kan forhandle dig til at de skærer til dit projekt. 

se evt TRÆ-info: http://www.bar-ba.dk/media/2601763/Brancheaftale-om-maerkning-kontrol-og-brug-af-taglaegter-2011-2-udgave.pdf

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis