El til opvaskmaskine

Hej
Jeg vil gerne tilslutte en opvaskmaskine i køkkenet

I køkkenet er der 1 tilslutning til komfuret. Op på køkkenbord er der en alm stikkontakt. Kan jeg tilslutte opvaskmaskinen derover eller hvordan kan jeg gøre det. Kan der tilsluttes 2 ting på stikket til komfuret? Den kører på 16A. Aner virkeligt ikke hvordan jeg skal få el til opvaskeren. Den kommer til at stå ved siden af komfuret

HJÆLP 😣😣😣
Hej Jeg vil gerne tilslutte en opvaskmaskine i... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er billedet ikke taget af tilslutningen af komfuret eller hvad er det?
Det er den ende fra ledningen til stikket i væggen til komfuret
Et billede af stik / udtag i væggen det er det der er interessant

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 30-03-2016 18:54

Det var så et billede af tilslutning i opvasker. Den er laver fra fabrikken så den er sikkert ok. Det var mere udtaget bag komfuret.

Det at sætte det til i samme udtag som komfur, har jeg gjort mange gange. Så jeg må have lavet fusk/sjusk mange gange. Det er jeg ikke helt enig i,

Du må da indrømme at rådgive om, at man bare kan tilslutte til komfurudtaget uden at vide, hvordan komfurudtaget ser ud, er mere eller mindre halsløs gerning. Det er det, jeg har kommenteret, og det er vel heller ikke helt efter reglementet, idet de to brugsgenstande ikke er sammenhørende. Havde et været en kogeplade og en ovn, kunne det forsvares. Hvad jeg rådgiver om, og hvad jeg laver kan være forskellig. I øvrigt synes jeg, det ville være rart at kunne adskille opvaskeren fra dens forsyning uden at skulle slukke for forsyningen til komfuret. Indrømmet det er billigere, bare at koble på komfurtilslutningen.


fase
Annonce

Indrømmet  Det er så bl.a. derfor der efterlyses et foto af tilslutningen til den faste installation.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg er på arb nu men jeg sender et billede senere. Tak for jeres hjælp
Det er sådan komfuret er tilsluttet

Skrevet af Bahar2105 på 30-03-2016 23:54
Det er sådan komfuret er tilsluttet
 

Det var i denne samlekasse jeg ville montere opvaskemaskinen, den er dog ikke optimal til 2 kabler.

 

 

Det var også det jeg troede jeg kunne gøre men der er nogen der siger at det vil være sådan at man skal skifte sikring hele tiden. Kan det passe?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis