Beton på flamingo

Hej
Har virkelig brug for hjælp☺
Jeg har lavet lamper og figur i flamingo som jeg gerne vil have
Beton på, men kan man komme beton direkte på flamingo og
vil det holde eller skal man behandle flamingoen med noget
så betonen binder på. Eller skal jeg bruge noget andet end
beton. Håber nogle kan hjælpe
Mvh Karina
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det bare et "pyntelag" ? for så ville jeg bruge fliseklæber.
Hvis det derimod er fordi det skal være stærkt, eller skal stå udendørs, så kræver det lidt mere, og der skal du bruge en form, da flamingo ikke er stærkt nok til at holde beton til at støbe omkring.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
........... kunne man ikke tænke sig at anvende sådan noget puds som man bruger når der isoleres udvendig med enten Rockwool eller styropor ............
men hvad det hedder ved jeg ikke ................

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Vil gerne have 20 mm på da det ikke må være for let. Måske man kunne bruge fiberbeton, til gerne lave både til inde og udendørs. Jeg prøvede i går men man kan ikke stille det op da det vil rende af så prøver med en side af gangen . Men jeg kunne jo også prøve med fliseklæber som du skriver Henrik
jeg er ikke murer men jeg ved dog at en murer lægger et pudslag på en væg ad flere omgange ...... vistnok 3 lag .............. når du har flamingo bagved er der jo heller ikke noget til at suge vandet ud af betonen ......

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Jeg kan ikke præcis sige hvad du skal bruge, men jeg kan give nogle erfaringer videre om de materialer du tænker på.
Hvis du bruger fliselim vil det være mere tilbøjelig til at løbe af. Jeg havde et sted hvor jeg ville pudse væggen. Det var fliselim der lige var en rest af. Det blev rigtig godt - - - men efter en kop kaffe kom jeg ud igen og det var en tyk pølse nederst og tyndere opefter.
Når du vil have så tyk et lag på, ville jeg købe noget kyllingenet, og vikle din figur ind i, eventuelt 2 lag ovenpå hinanden, som bindes sammen med blomsterbindetråd f.eks. Det er så det der hedder ferrobeton du er ved at efterligne. Det bygger man faktisk skibsskrog af bl.a. Du skal blande din cement/sand blanding så det er med så lidt vand som mulig. Hvis du presser en klump i hånden, skal det holde faconen.
Det kastes så på med murerske (mops eller spandske) nogenlunde i det lag du ønsker. Lad det begynde at hærde, inden du ellers rører ved det (3-5 timer tror jeg) Du kan så forme dine figurer enten ved at skrabe i det eller lægge lidt på der hvor der mangler.
Husk handsker, det er hård ved fingrene. Og skulle du alligevel få noget på, så vask dem efter arbejdet i eddike. Det hjælper mest hvis det er kalkholdig, men giver nogle bløde fingre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Hej Erik.
Det første lag er på ca 5-10 mm. Men jeg vil prøve dine ideer og se hvad resultatet bliver inden jeg starter den store produktion. Så tusind tak for gode råd vil vise de resultater jeg kommer frem til med billeder så i kan se hvad jeg laver af ideer😊 mvh Karina
Hej Erik.
Det første lag er på ca 5-10 mm. Men jeg vil prøve dine ideer og se hvad resultatet bliver inden jeg starter den store produktion. Så tusind tak for gode råd vil vise de resultater jeg kommer frem til med billeder så i kan se hvad jeg laver af ideer😊 mvh Karina
Du kan oprette en fil i >gallerier<

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen.
Det tager sku for lang tid😁 så nu har jeg prøvet at lave en form af flamingo men første forsøg var betonen for våd og knækkede og andet forsøg knækkede den også, måske jeg var for hurtig med at få dem ud af formen efter 2 dage☺ men jeg forsætter for det skal lykkes 😀
Skrevet af Karina75 på 06-04-2016 12:14
Hej igen.
Det tager sku for lang tid😁 så nu har jeg prøvet at lave en form af flamingo men første forsøg var betonen for våd og knækkede og andet forsøg knækkede den også, måske jeg var for hurtig med at få dem ud af formen efter 2 dage☺ men jeg forsætter for det skal lykkes 😀

Hvad mener du med at få dem ud af formen? Skulle betonen ikke lægges uden på flamingoen? Hvilket blandingsforhold og materialer bruger du til din beton? hvis du blander lidt vandglas i din beton størkner det (meget)hurtigere.


fase
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis