Script svare ikke.

Hej.

For tiden kommer der jævnligt en boks med noget a la. Script svare ikke du kan åbne det i en debugge stoppe det eller lade det køre. Lige meget hvad så fryser siden og sidste gang måtte jeg ta srrøm og batteri for at få slukket dyret. Det er dette script:  https://secure-ds.serving-sys.…urstingScript/SZMKFLVPAIDBR.js:17 er der nogen som kender en løsning?

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej. For tiden kommer der jævnligt en boks med... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af kovas på 27-03-2016 11:38
Hej Fabrin.
Hvis det snavs som dukker op i forbindelse med min mail er fordi der er dårlig sikkerhed omkring det så er det self en grund til at ta besværet med at bytte.
men når det er sagt så kan jeg ærlig talt ikke se nogen forskel. Microsoft er amerikansk og bare i skrivende stund ( fordi jeg nulstillede maskinen) så har jeg automatisk givet Microsoft adgang til alt på maskinen. Alle hjemmesider flyder over med reklamer som hovedsagelig er styret af google (amerikansk). Og når jeg så gor ind på outlook.dk blever den auto til .com Og er microsoft. Og så bliver jeg bare så træt for så står der: Én adresse til alle dine Microsoft-apps og -tjenester Jeg aner ikke hvad der er jeg roder mig ud i jeg har ikke brug for adgang til alle mine app jeg har ikke nogen. Og jeg synes at det hele virker helt uoverskueligt efter at være gået over til win 10 hvor alt hedder noget andet og ikke er hvor det skal være og ville ønske at jeg aldrig var hoppet på det der win 10.

At både Google og Microsoft er amerikanske behøver ikke betyde, at du bliver udstyret med alt mulig mærkeligt. Jeg har både en gmail konto og en outlook konto og det fungerer udmærket. At du har givet Microsoft adgang til alt på maskine, kan du ændre ved at ændre dine indstillinger. At hjemmesiderne flyder over med reklamer, er ikke nødvendigvis Googles skyld, men skylden skal nok søges hos de, som driver hjemmesiderne. Når du går ind på outlook.dk, får du muligheden for at logge ind på din konto eller oprette en ny, så nemt er det. At du ikke har nogen apps, tvivler jeg meget på, af den simple grund at dinne programmer har skiftet navn fra programmer til apps. eksempelvis er Word en app, hvor den før blev kaldt et program. Mere er der ikke i det. Hvis du gerne vil have at dit skrivebord skal ligne din "gamle" windows 7, så vælger du bare den app, der hedder skrivebord. For du har vel ikke din opsætning i system valgt tablettilstand, for så kan du ikke se skrivebordet. Jeg har også windows 10 og er glad for den.


fase
Hej Regmos.
... hvadjeg skal gøre for at køre det som administrator...

Du finder det, højreklikker på det og vælger Kør som administrator

Jeg tvivler dog på at det har den store effekt, når din computer er helt nyinstalleret, og du ikke har installeret noget særligt, men det skader ikke noget.

Jeg tror også at scriptfejlen kommer fra din mailudbyder. Det behøver slet at være noget ondsindet. men jeg ville også bide min Google paranoia i mig (de er alligevel overalt) og skifte til Gmail. Det anses som en ganske sikker mail, og en adblocker kan let fjerne reklamerne.

"....og ville ønske at jeg aldrig var hoppet på det der win 10...."

Det skal du ikke ønske. Windows 10 kører fint, og der findes et par ganske lette metoder til at sætte en stopper for "sladreriet" og fjerne diverse irritationsmomenter.

Det kræver en smule tilvænning, men det er tid godt brugt. Prøv f.eks. at højreklikke på Start og se hvad der popper op.

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
@ Regmos. Højre klikker på hvad hvor? Hvis jeg gør det i hentede filer oppe i hjørnet med pilen kommer der ikke nogen kør.
Jeg installerede win 10 på min bærbare, for det skulle jo være så godt og man skulle få en hurtigere computer.
Men jeg har ikke oplevet noget godt og den er ikke blevet hurtigere. Og ja jeg ved godt at app er det nye for programmer.
Vores stationære har stadig win 7 og når jeg bruger den tænker jeg bare jeg ikke var skiftet. Men jeg er en doven hund og det er heller ikke nemt at gå tilbage. Og inden jeg takker af for altid er det hele sikkert win 10 alligevel. Ja man kan stoppe snageriet, men det er heller ikke nemt. Da jeg satte den her op første gang synes jeg der var mange steder man skulle ind for at ændre. og jeg har glemt igen hvor det var. Så der er noget med at ta den med op til den anden og så afspille videoen fra computerworld hvor det bliver gennemgået. Men principielt så vil jeg hellere betale med reklamer end med mit privatliv. Reklamerne genere mig ikke synderligt.
Det skal du ikke ønske. Windows 10 kører fint, og der findes et par ganske lette metoder til at sætte en stopper for "sladreriet" og fjerne diverse irritationsmomenter.
Det er sikkert rigtigt Alt er jo nemt når man kan det. Teknisk synes jeg det er en udfordring at skille en computer ad og skifte skærmen på dyret og derfor interessere det mig. Men jeg har virkelig svært ved at synes at det er spændende bare fordi det hele er lavet om. Der er jeg nok ret konservativ. Tænk hvis man jævnligt lavede alfabetet om så alt skulle staves anderledes?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ps.
Det scriptet er ikke set på maskinen med win 7? og hvorfor er det ikke fanget af f-secure, som jeg betaler for at vogte mine gæs.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

"...oppe i hjørnet med pilen kommer der ikke nogen kør..."

Det er heller ikke der. Luk Firefox, find den mappe dine downloads lander i (typisk Hentede filer/Overførsler) og kør den derfra.

"...Ja man kan stoppe snageriet, men det er heller ikke nemt..."

Det er det tivertifal

Hent O&O ShutUp

https://www.oo-software.com/en/shutup10

Find mappen den landede i og pak den ud. Find filen OOSU10, højreklik og kør den som administrator.

Opret et gendannelsepunkt, hvis den beder dig om det, klik på Help øverst i vinduet og vælg Short Guide.

Hvis du ikke gider læse vejledningen, så klik i stedet på Actions, og vælg at tilføje alle Recommended settings.

Hvis du klikker på de enkelte punkter på listen, udvides de, så du kan se hvad de indebærer. Så kan du klikke på "kontakterne" for at vælge flere/færre muligheder.

Hvis Windows Smart Screen blokerer nogen af filerne, så klik på Flere oplysninger og Kør alligevel.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Annonce

"...og hvorfor er det ikke fanget af f-secure..."

Et script er ikke nødvendigvis en dårlig ting, faktisk langtfra. De tilføjer funktioner til de enkelte hjemmeside, og der kører masser af scripts i din browser hver dag, f.eks. er NemID login et javascript.

Hvorfor netop dette script ikke vil køre på din nye computer, ved jeg ikke. Det kan meget vel skyldes at selve scriptet er defekt.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Skrevet af Regmos på 27-03-2016 13:59

"...oppe i hjørnet med pilen kommer der ikke nogen kør..."

Det er heller ikke der. Luk Firefox, find den mappe dine downloads lander i (typisk Hentede filer/Overførsler) og kør den derfra.

"...Ja man kan stoppe snageriet, men det er heller ikke nemt..."

Det er det tivertifal

Hent O&O ShutUp

https://www.oo-software.com/en/shutup10

Find mappen den landede i og pak den ud. Find filen OOSU10, højreklik og kør den som administrator.

Opret et gendannelsepunkt, hvis den beder dig om det, klik på Help øverst i vinduet og vælg Short Guide.

Hvis du ikke gider læse vejledningen, så klik i stedet på Actions, og vælg at tilføje alle Recommended settings.

Hvis du klikker på de enkelte punkter på listen, udvides de, så du kan se hvad de indebærer. Så kan du klikke på "kontakterne" for at vælge flere/færre muligheder.

Hvis Windows Smart Screen blokerer nogen af filerne, så klik på Flere oplysninger og Kør alligevel.

Tak for hjælpen.

Er der her virkelig nemt så gruer jeg ved tanken om noget svært Jeg må vel se på det en vakker dag.

Problemet med kør er at jeg kan godt finde den  hvis jeg h-klikker  på vinduet, men jeg kan ikke finde min mappe med hentede filer. og hvis jeg skriver AdwCleaner.exe i kør så ved windovs ikke hvilket program den skal åbnes med og det gør jeg heller ikke.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

"...men jeg kan ikke finde min mappe med hentede filer..."

Den kan du åbne inde fra Firefox. Klik på pilen og derefter på den lille mappe.

Læg mærke til hvor den er, til en anden gang.

Du kan også kopiere nedenstående, sætte det ind i Friefox adresselinie og taste Enter.

about:preferences#general

Under Filhentning kan du bestemme hvor og hvordan Firefox håndterer downloads.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Hej Regmos.

Så fik jeg prøvet den der oosu10. Det var faktisk ret nemt Men jeg bommede og fik først lavet et gendannelsespunkt efter at jeg havde sagt ja til foreslåede ændringer. Men da den alligevel er nulstillet lige om før så gør den ok ikke så meget. Blev samtidig opmærksom på at oprettelse af gendannelses punkter var disabled. Men skulle man gøre noget ekstra for at oosu meddeler når der sker ændringer? feks ved opdateringer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
...Men skulle man gøre noget ekstra for at oosu meddeler når der sker ændringer? feks ved opdateringer...

Du kan bare starte programmet en gang imellem og kigge efter. Hvis noget har ændret sig siden sidst, ser du nedenstående.

Den "Gule boks" fortæller dig at dine indstillinger er ændret, og giver dig mulighed for at acceptere/forkaste/få vist disse ændringer.

De enkelte ændringer er fremhævet med fed skrift, så du kan bruge "kontakten" til at skifte tilbage.

Det er også en god idé at besøge programmets hjemmeside i ny og næ, for at se om der er kommet en opdateret udgave. Der er en oversigt lidt nede af siden.

En lille sidebemærkning. Jeg havde ladet O&O ShutUp deaktivere TrinOptager (billedet). Det skal man lige huske, hvis man skal bruge funktionen.

Trinoptager er faktisk utrolig nyttigt, hvis man skal beskrive et computerproblem for andre. Det findes under Start => Alle Apps => Windows tilbehør => Trinoptager.

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis