Script svare ikke.

Hej.

For tiden kommer der jævnligt en boks med noget a la. Script svare ikke du kan åbne det i en debugge stoppe det eller lade det køre. Lige meget hvad så fryser siden og sidste gang måtte jeg ta srrøm og batteri for at få slukket dyret. Det er dette script:  https://secure-ds.serving-sys.…urstingScript/SZMKFLVPAIDBR.js:17 er der nogen som kender en løsning?

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej. For tiden kommer der jævnligt en boks med... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Regmos.
Super at man stadig kan finde den gamle konsol. Jeg brugte nulstil denne pc men gem mine filer. Så alt det personlige er ikke fjernet. Men kan man regne med at feks amd catalyst center selv finder de nyeste drivere? Jeg tror at det var da amd ville installere noget nyt spilhalløj at jeg ikke var opmærksom nok og fik det der snavs med. Man skal godt nok være opmærksom med nogle af de der opdateringer, men regnede amd for ok, men fandt ud af at det spilhalløj var slet ikke noget jeg kunne bruge til noget her på min lille bærbare.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

AMD Catalyst Control Center er bare et avanceret kontrolpanel til dit grafikkort. Det er ikke nødvendigt, hvis du ikke har særlige behov. Windows kan sagtens klare de mest almindelige indstillinger.

Hvis spørgsmålet skyldes, en besked når du starter computeren, kan du prøve at fjerne det fra opstarten.

Højreklik på proceslinien i bunden af skærmen => vælg Jobliste > fanen Start => højreklik på CCC.... og vælg Deaktiver.

Skulle du få brug for det, kan det startes fra Start => Alle apps, eller fra (så vidt jeg husker) et højreklik på skrivebordet.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Nej det var fordi det kom op lige da maskinen var færdig, men da jeg ikke kunne overskue det så lukkede jeg det bare. Kan se i tilføj/ fjern at det ikke er installeret nu. Så det kan jeg bare lade være med.
Tak for hjælpen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Velbekomme


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Hej Igen.
Jeg nulstillede jo maskinen. Men nu er scriptet der igen. Jeg har efter nulstilling kun installeret Firefox. Og så det plugin so skal bruges for at se Regmos video. jeg downloader så AdwCleaner. Og siger ja til gem fil. Lukker browser og vil åbne i kør. Men det er lissom filen ikke er så windows kan finde den. Scriptet dukker kun op i forbindelse med at jeg har min mail åben i god mail/ søndagsavisen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Hvorfor har du mailadresse hos det firma og ikke en gmail.com eller outlook.dk. Giver din internetudbyder dig ikke mulighed for at have en mailkonto? Eller bruger du kun programmet til at vise dine mails? Så skrot det øjeblikkelig, hvad er der i vejen med mailprogrammerne i Windows? Det kan godt være at det seer flot ud at få presenteret på en bakke, og hvad ved jeg, men det er programmer som kun tjener et formål, at vise reklamer, og forsyne dig alskens mærkeligt. Du bør hurtigst mulig få fjernet det script, fordi det er en aggressiv art, som kan åbne en bagdør i din computer.

fase
Hej Regmos.
Jeg fandt så ud af at køre det program AdwCleaner, men det lykkedes mig ikke at finde ud af hvadjeg skal gøre for at køre det som administrator.
Når jeg har downloaded det så ligger det i hentede filer. Hvis jeg så lukker browseren og taster det i kør så kommer at windows vil vide hvilket program som skal åbne det. Hvor kan jeg vide det? når windows ikke ved det. Men hvis jeg åbner det fra hentede filer og så lukker browseren så kan jeg få det til at køre. Er det godt nok?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af S. Fabrin på 27-03-2016 09:12
Hvorfor har du mailadresse hos det firma og ikke en gmail.com eller outlook.dk. Giver din internetudbyder dig ikke mulighed for at have en mailkonto? Eller bruger du kun programmet til at vise dine mails? Så skrot det øjeblikkelig, hvad er der i vejen med mailprogrammerne i Windows? Det kan godt være at det seer flot ud at få presenteret på en bakke, og hvad ved jeg, men det er programmer som kun tjener et formål, at vise reklamer, og forsyne dig alskens mærkeligt. Du bør hurtigst mulig få fjernet det script, fordi det er en aggressiv art, som kan åbne en bagdør i din computer.

 

Hej Fabrin.

Nu har vi jo "kendt" hinanden længe her på lds, og jeg synes jeg har fået meget hjælp af dig. Men jeg synes du skyder mig noget i skoene her.

Udbyderen giver sikkert mulighed for en mailkonto Og om der er noget i vejen med windows mail programmer det aner jeg ikke

Men jeg synes at google efter hånden har overtaget alt her på nettet, og ville helst undgå g-mail. Og feks denne side holdes også oven vande ved hjælp af reklamer, uden at den bliver suspekt af den grund.

Men den egentlige årsag til at min mail ligger hvor den gør er rent historisk.

I tidernes morgen længe før jeg fik internet hjemme oprettede jeg en konto hos ofir.dk som det hed den gang. Den var gratis og kunne åbnes hvor som helst jeg fik lyst til det. Sådan var det længe, så fik vi internet her i huset. Og ja så var der outlook og tdc tilbød også mail. Men outlook fattede jeg aldrig en dyt af og tdc hørte jo til dem så hvad så hvis jeg ville skifte udbyder? Så alt ialt hvorfor lave om på noget som fungerede ok?

Så blev ofir solgt flere gange og er nu endt hos søndagsavisen/godmail. Og det er ikke fordi jeg er imponeret af dem, men skift af mali betyder ny mailadresse og det virker helt uoverskueligt at skulle ændre det alle de steder som bruger den når jeg skal adviceres om dit og dat.

Så derfor ligger mailen hvor den gør, og jeg har ikke tidligere haft nogen grund til at opfatte søndagsavisen som særlig suspekt.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af kovas på 27-03-2016 10:37

 

Hej Fabrin.

Nu har vi jo "kendt" hinanden længe her på lds, og jeg synes jeg har fået meget hjælp af dig. Men jeg synes du skyder mig noget i skoene her.

Udbyderen giver sikkert mulighed for en mailkonto Og om der er noget i vejen med windows mail programmer det aner jeg ikke

Men jeg synes at google efter hånden har overtaget alt her på nettet, og ville helst undgå g-mail. Og feks denne side holdes også oven vande ved hjælp af reklamer, uden at den bliver suspekt af den grund.

Men den egentlige årsag til at min mail ligger hvor den gør er rent historisk.

I tidernes morgen længe før jeg fik internet hjemme oprettede jeg en konto hos ofir.dk som det hed den gang. Den var gratis og kunne åbnes hvor som helst jeg fik lyst til det. Sådan var det længe, så fik vi internet her i huset. Og ja så var der outlook og tdc tilbød også mail. Men outlook fattede jeg aldrig en dyt af og tdc hørte jo til dem så hvad så hvis jeg ville skifte udbyder? Så alt ialt hvorfor lave om på noget som fungerede ok?

Så blev ofir solgt flere gange og er nu endt hos søndagsavisen/godmail. Og det er ikke fordi jeg er imponeret af dem, men skift af mali betyder ny mailadresse og det virker helt uoverskueligt at skulle ændre det alle de steder som bruger den når jeg skal adviceres om dit og dat.

Så derfor ligger mailen hvor den gør, og jeg har ikke tidligere haft nogen grund til at opfatte søndagsavisen som særlig suspekt.

 

Det kan da godt være at søndagsavisen ikke er suspekt, men jeg går langt uden om mailservere af den type, som du har mail hos. Det kan godt være, at du synes google er overalt. Det kan du godt have ret i. Problemet er bare, at du aldrig kommer uden om den indflydelse, som din mailudbyder har på reklamer. De skriver direkte i deres betingelser for at have en mailadresse hos den er, at man skal være villig til at få vist reklamer. Nogle af de amerikanske firmaer, ja jeg har set at det ligner et dansk firma eller i hvert fald helt tydelig amerikansk inspireret, lever af at vise reklamer. Jeg ved af erfaring, at nogle af disse firmaer ikke tager det så nøje med sikkerheden og hvad der sendes af "sjove ting". Du er jo selv blevet angrebet.

 

Med hensyn til outlook må jeg gøre opmærksom på, at jeg ikke henviser til programmet outlook, men til mailserveren outlook.dk. din mailadresse kunne f.eks. være [email protected] . Det er er en webmail, som du dermed kan komme til overalt i verden, bare du kan komme på nettet. At du skal skifte mailadresse kan være besværligt men overkommeligt. Du retter dine oplysninger hos det offentlige og i din bank og andre som har brug for at kende din mailadresse. Dernæst sender du en mail til dine kontaktpersoner og meddeler, at du har skiftet mailadrese fra xxx@godmail til f.eks [email protected] . Det forudsætter selvfølgelig, at du har oprettet en mailadresse hos microsoft, som driver outlook.dk.

 

Dette er ikke for på nogen måde at skyde dig noget i skoene, men jeg taler af erfaring med disse mailservere, som jo nødvendigvis skal tjene deres penge et andet sted, nå r man kan få en "gratis" mailkonto.

 

 

 


fase
Hej Fabrin.
Hvis det snavs som dukker op i forbindelse med min mail er fordi der er dårlig sikkerhed omkring det så er det self en grund til at ta besværet med at bytte.
men når det er sagt så kan jeg ærlig talt ikke se nogen forskel. Microsoft er amerikansk og bare i skrivende stund ( fordi jeg nulstillede maskinen) så har jeg automatisk givet Microsoft adgang til alt på maskinen. Alle hjemmesider flyder over med reklamer som hovedsagelig er styret af google (amerikansk). Og når jeg så gor ind på outlook.dk blever den auto til .com Og er microsoft. Og så bliver jeg bare så træt for så står der: Én adresse til alle dine Microsoft-apps og -tjenester Jeg aner ikke hvad der er jeg roder mig ud i jeg har ikke brug for adgang til alle mine app jeg har ikke nogen. Og jeg synes at det hele virker helt uoverskueligt efter at være gået over til win 10 hvor alt hedder noget andet og ikke er hvor det skal være og ville ønske at jeg aldrig var hoppet på det der win 10.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis