Ingen varmt vand - Varmtvandsbeholder + fjernvarme

Hej,

Igår har vi fået udskiftet et stykket koldt vandsrør grunden tærring, men her til morgen har husstanden pludselig ikke varmt vand.

Når der åbnes for varmtvandshanen kommer der kun koldt vand, har ladet vandet løbe i flere minutter.

Der er fint varme på radiatorer og gulvvarme. Jeg kan se på min Kamstrup at der er fint flow på systemet.

Der er tale om en Aro 150L beholder. Den er tilsluttet med 3 rør, tilgang, retur og koldtvandsrør.

På returrør er der monteret en termostat (retur?) til regulering af varmen på vandet. Denne har jeg 'motioneret' og lader til at fungere.

Tilgangsrøret til beholderen er meget lunken og retur helt kold.

På mit fjernvarme system er monteret en returventil til regulere det overordnede flow på systemet.

Systemet kan ses på det vedhæftede billede.

På forhånd tak.

Hej, Igår har vi fået udskiftet et stykket koldt... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet og pille pakdåsen af returventilen, og "massere" ventilen med en skruetrækker?
Jeg har lige markeret på billedet, hvor jeg mener det ligner kuglehaner.

Mvh. Ole
Ok ja, lidt svært og se på tlf. Men hvorfor lukke den for og skifte et koldtvandsrør? Men ok, har set mange mærkelige ting
Tjae ved ikke, men hvis nu VVB har været tømt så er det jo ikke smart med varme på.

Men igen, jeg er ikke VVS'er

Mvh. Ole

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/47561' class='af-profile-link'>Kivi</a> på 19-03-2016 14:13
Jeg har lige markeret på billedet, hvor jeg mener det ligner kuglehaner.

Det er ikke kuglehaner, men samlinger. Jeg kan i hvert ikke åbne og lukke dem.
Annonce
Har du fået styr på det?
De 2 som KIVI har markeret, har en firkantet aksel der stikker opad. Det ligner mistænkelig en kuglehane der ikke har et håndtag. Den kan åbnes/lukkes med en skiftenøgle og skal kun have 1/4 omgang.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er ikke lykkedes endnu. Men jeg får fat i en VVS mand og så melder jeg tilbage.
Hej igen,

Efter nærmere gennemlæsning af jeres mange løsninger lykkedes det endelig at få varmt vand.

Det viste sig at være den lille kuglehane på vvb retur som er blevet lukket (!!)

Hvorfor VVS manden har valgt at lukke for den, ved udskiftning af koldtvandsrør undrer mig meget...

God påske til jer (med varmt bad
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis