Ingen varmt vand - Varmtvandsbeholder + fjernvarme

Hej,

Igår har vi fået udskiftet et stykket koldt vandsrør grunden tærring, men her til morgen har husstanden pludselig ikke varmt vand.

Når der åbnes for varmtvandshanen kommer der kun koldt vand, har ladet vandet løbe i flere minutter.

Der er fint varme på radiatorer og gulvvarme. Jeg kan se på min Kamstrup at der er fint flow på systemet.

Der er tale om en Aro 150L beholder. Den er tilsluttet med 3 rør, tilgang, retur og koldtvandsrør.

På returrør er der monteret en termostat (retur?) til regulering af varmen på vandet. Denne har jeg 'motioneret' og lader til at fungere.

Tilgangsrøret til beholderen er meget lunken og retur helt kold.

På mit fjernvarme system er monteret en returventil til regulere det overordnede flow på systemet.

Systemet kan ses på det vedhæftede billede.

På forhånd tak.

 

Hej, Igår har vi fået udskiftet et stykket koldt... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
På fremløb til VVB, lige over måler, ligner det der sidder en kuglestophane, hvis der gør, er den så åben.

Mvh. Ole
Hvis der er skidt i ventilen kan du skrue pakdåsen af, og trykke på selve ventilen med en lille skruetrækker. Men der kommer lidt vand ud når du gør det.

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/21876' class='af-profile-link'>LL1</a> på 19-03-2016 11:56
Hvis den var lukket ville han jo ikke have haft varme i huset.


Som jeg tolker billedet lukker den da kun af for VVB, men det er lidt svært at se præcist.

Mvh. Ole
Aah nu kan jeg se hvad du mener.

Jeg tror vi taler om to forskellige stophaner, den jeg mener er den, der sidder lige inden kobberrøret op til VVB, hvis det altså er en stophane.

Mvh. Ole
Skrevet af Kivi på 19-03-2016 12:08

Som jeg tolker billedet lukker den da kun af for VVB, men det er lidt svært at se præcist.

Det kunne godt se ud til, at der sidder en kuglehane, som er lukket, og som forsyner varmtvandsbeholderen med fjernvarmevand, det er nu nok returen, for måleren sidder tit på returen ved fjernvarme.


fase
Mange tak for alle jeres input. Det eneste sted der er en kuglehane jeg kan se i forbindelse med vbb er dén der sidder over Kamstrup.

Overser jeg noget?
Hvilken ventil? Den eneste ventil jeg kan se der er lukket sidder på vandet, muligvis til en udendørshane. I det her tilfælde sidder måleren så på fremløbet.

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/21876' class='af-profile-link'>LL1</a> på 19-03-2016 13:22
Hvilken ventil? Den eneste ventil jeg kan se der er lukket sidder på vandet, muligvis til en udendørshane. I det her tilfælde sidder måleren så på fremløbet.



Ja det er korrekt. Den sorte kuglehane er en vandhane ud til haven
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis