Under hækken.

Jeg har som så mange andre fået besøg af muldvarp(e), der er kommet ind ude fra marken.
Jeg har et fint forhold til de små pelsdyr, så dette indlæg handler ikke om hvordan man slår de små svagtsynede skabninger ned . Og jeg lever fint med at skulle fjerne skuddene når de ligger i/på græsplænen inden jeg kan motionere plæneklipperen...

Men det har undret mig hvordan de små væsner finder rundt med under jorden? 
Hos mig kan jeg næsten følge deres gange via deres skud, og kan se at de fint drejer uden om en lille fliseplads på ca 2,5x2,5 mtr. for at fortsætte over græsplænen for så igen at dreje, når de kommer til mit bonsai område, hvor der ligger ukudts dug og granitskærver. 
En ting er at de ved at nu kommer jeg til noget grus, det betyder fliser, og så kan jeg ikke komme af med overskuds jorden i et skud. Men at de også kan regne ud at der ligger en tynd ukrudts dug og granitskærver når de "møffer" rundt dernede, det er skisme imponerende  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror svaret er her: https://www.colourbox.dk/vektor/vektor-3960152   

God weekend.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
De bruger GPS.

Sniffer  
Nå ok, men jeg troede ikke de virkede under jorden... da jeg sidst var ude at køre bil under storebælt, holdt den op med at virke nede i røret... så det var godt der ikke var nogle sideveje...

Hatten af for PH, som accepterer de små geniale kræ.
Vi har også en del af dem - eller vi har mange skud på og omkring grunden.
Om det er en en flere skal jeg ikke gøre mig klog på.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Man kan læse at muldvarpe helst graver uden om sur jord (hvor ph værdien er lav) af den simple grund at der ikke er nogen byttedyr (orme). At det langt fra er alt gravet jord der ender som muldvarpeskud, ofte fylder de sidegangene op med overskudsjord, især når de graver dybt i op til en meter eller hvor jorden er løs.
Annonce
Skrevet af Barrus på 04-03-2016 19:33
Hatten af for PH, som accepterer de små geniale kræ.
Vi har også en del af dem - eller vi har mange skud på og omkring grunden.
Om det er en en flere skal jeg ikke gøre mig klog på.

Når man som jeg har en mark som nabo, så må man jo finde sig i at der kommer dyr ind på matriklen...og indtil videre lever vi i fredelig sameksistens  
Jeg prøver dog at holde mit have skur musefrit, da jeg ikke mener at de gør noget godt, andet end at søge ly for vinteren og gumle på alt de kan komme i nærheden af

Men fugle, harer, rådyr, og muldvarpe hører næsten til her, de var her jo nok før vi mennesker kom 

Jeg har det egentlig også fint med mine mosegrise.
Men den nye kat jeg har fået, han er ekspert i dem.
Om han kan høres dem under jorden ved jeg ikke.
Men han sidder tålmodigt og venter på et skud, hvorefter han hurtigt graver ned. Løber ned i gangen, og slæber med besvær kræet op.
Herefter skal den selvfølgelig vises frem
Muldvarper betragter jeg normalt ikke som skadedyr (kun når de lufter plænen med huller) Så vander jeg dem ud - og til dem der aldrig har set en muldvarp "poppe" op af skuddet - så kan jeg fortælle at de små pelsdyr er hurtige som bare pokker. Men vandrotter - de er s.... ikke velsete her på matriklen - de tager sgu livet af alt der har velsmagende rødder, hvis de kan komme af sted med det.
Skrevet af PinkHenrik på 04-03-2016 19:26
Nå ok, men jeg troede ikke de virkede under jorden... da jeg sidst var ude at køre bil under storebælt, holdt den op med at virke nede i røret... så det var godt der ikke var nogle sideveje...

så vidt jeg husker , så er det kun togene der kører under i tunellen,bilerne kører på broen 

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Skrevet af Rolias på 26-03-2016 23:00

så vidt jeg husker , så er det kun togene der kører under i tunellen,bilerne kører på broen 

Ha ha, du har ret....imponerende at der skulle gå så længe inden der var nogen der så min lille løgn.... det var med toget, jeg kørte, med en ven, der havde gps i hans telefon.... jeg har ikke kørekort (bil) eller mobiltelefon  

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis