reparere keyboard ACER apire 5538G

Vi / konen 22 har en laptop ACER aspire 5538G som ikke fungerer på alle knapper. 0-3-5 i det numeriske tastatur har mistet "forbindelsen" Jeg har spurgt konen om hun har spilt noget i den:" Næe men der væltede vist lidt saftevand"

Jeg har haft selve knappen af 0 tasten og renset det jeg kan se, men uden held.Jeg kommer ned til en sort hængselsystem, en fjederknap i midten og en del "kontaktpunkter" men det virker ikke.

Kan man skifte keyboard til menneskepenge, eller skal der inversteres i en ny laptop.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ev elmand på 29-02-2016 22:22

Vi / konen 22 har en laptop ACER aspire 5538G som ikke fungerer på alle knapper. 0-3-5 i det numeriske tastatur har mistet "forbindelsen" Jeg har spurgt konen om hun har spilt noget i den:" Næe men der væltede vist lidt saftevand"

Jeg har haft selve knappen af 0 tasten og renset det jeg kan se, men uden held.Jeg kommer ned til en sort hængselsystem, en fjederknap i midten og en del "kontaktpunkter" men det virker ikke.

Kan man skifte keyboard til menneskepenge, eller skal der inversteres i en ny laptop.

Tja og E. Her http://www.datamarked.dk/tastatur/A...model.html er der et tastetur, godt nok ikke til en G model, men du kan da forhøre om de monstro ikke skulle være ens alligevel.

Og så er det jo bare og håbe på, man kan samle det der er blevet skilt af igen.  

Pøj pøj med projektet.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af ev elmand på 29-02-2016 22:22

Du kan selv skifte tastaturet. Det kræver kun en lille skruetrækker eller en spids skrældekniv. Der sidder, såvidt jeg husker, fire låse foroven, son du bruger dit værtøj til at frigøre. De skal skubbes væk fra tastaturet. Derefter kan du løfte tastaturet op og frigøre låsen på stikket på bundkortet, hvor forbindelserne er. Tastaturet er et såkaldt nordisk tastatur.

Tastaturet kan du købe hos www.datamarked.dk , det har nummer dmk1024 og koster 625 kr. + 55 kr. i fragt.

Du kan også prøve at se på www.notebookonline.dk , der har de et dansk tastatur til en billigere penge.

fase

Tak for svar Jeg kiggede listen igennem og så at der var et tastatur til 5538G den koster omkring 300,00 nå ja og så lige moms og fragt ialt 430,00.  så den er bestilt. (der er lige den hage at momsen skulle have fremgået af prisen i 1. omgang, men det gider jeg ikke "klage" over.)

Ja Leif man kan nogen gange blive fanget af sine egne ord.

Skrevet af ev elmand på 01-03-2016 22:20

Ja Leif man kan nogen gange blive fanget af sine egne ord.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det burde ikke være noget problem at skifte tastaturet selv Jeg har haft en del Lenovoer (som er kendt for at være lige til, når det kommer til at udskifte hardware), men du kan finde masser af videoer der viser dig hvordan, step by step

Iøvrigt, så bestil det fra ebay eller amazon (UK) fremover - det er langt billigere
Annonce

Så fik jeg den skiftet.

Jeg var ellers lige ved at blive svedt. Jeg bøvlede rigtig meget med at få det gamle af. Den blev næsten splidtet helt ad før den gav sig. De 5-6 låse i toppen førte ikke rigtig til noget.

Jeg havde husket at tage batteriet af, alligevel lavede jeg et lille gnist henne ved en 8 benet IC eller sådan noget midt på. Det kunne jeg simpelthen ikke forstå, og var da sikker på at det hele var ødelagt, da en gnist i sådanne apperaturer sjældent fører noget godt med sig.  Jeg havde glemt at tage ladestikket ud.

Det hele blev samlet og det kører. TAK FOR GODE RÅD.

Skrevet af ev elmand på 04-03-2016 22:21

Så fik jeg den skiftet.

Jeg var ellers lige ved at blive svedt. Jeg bøvlede rigtig meget med at få det gamle af. Den blev næsten splidtet helt ad før den gav sig. De 5-6 låse i toppen førte ikke rigtig til noget.

Jeg havde husket at tage batteriet af, alligevel lavede jeg et lille gnist henne ved en 8 benet IC eller sådan noget midt på. Det kunne jeg simpelthen ikke forstå, og var da sikker på at det hele var ødelagt, da en gnist i sådanne apperaturer sjældent fører noget godt med sig.  Jeg havde glemt at tage ladestikket ud.

Det hele blev samlet og det kører. TAK FOR GODE RÅD.

Tjae, man forstår godt folk helst undgår elfolket. Sidste gang jeg betalte kr. 3000 for at få sat et kraftstik op, kostede det tre dage efter kr. 10.000 i afbrændt udstyr grundet ***

Men tillykke med det lykkedes alligevel, trods svedige fingre.  

Mvh. Leif.

Onliner:

Elmand, så er du nu ekspert i udskiftning af tastaturer på slæbbare PCere .

Nitter, det er godtnok træls, for at sige det på ægte jysk. Det er da møgkedeligt at (det hedder at og ikke og) få brændt sit udstyr af fordi elektrikeren har begået en fejl med den vigtigste leder i et trefase  system. Nu ved jeg ikke hvad du laver til daglig, men jeg går udfra at du aldrig har lavet en fejl, som kom til at gå ud over andre. Dette skal ikke være en undskyldning for elektrikerens fejl . Kan I have en god week-end .

fase
Hej.

Godt du fik det løst.
Har næsten lige skiftet mit tastatur på samme model Acer.
Var virkelig overrasket over hvor nemt det gik. Kan ikke huske hvad siden jeg fandt det på hed men mener jeg gav ca. 200 kr og så var der en meget simpel video guide til hvordan det skulle skiftes.
Skrevet af S. Fabrin på 05-03-2016 07:55

Nitter, det er godtnok træls, for at sige det på ægte jysk. Det er da møgkedeligt at (det hedder at og ikke og) få brændt sit udstyr af fordi elektrikeren har begået en fejl med den vigtigste leder i et trefase  system. Nu ved jeg ikke hvad du laver til daglig, men jeg går udfra at du aldrig har lavet en fejl, som kom til at gå ud over andre. Dette skal ikke være en undskyldning for elektrikerens fejl

Jo ved gud jeg også laver en fejl i ny og næ på andres ting, dog er det meget sjældent.   Det indrømmer jeg skam gerne det sker og gør skaden god igen. 

Problemet fremkommer når vedkommende, der laver fejlen, ikke vil erkende det skete og begynder at uddelegerer skylden til alle andre end vedkommende selv.    Da det gik vildest til, blev jeg beskyldt for selv og have skruet stikket ned og løsnet skruen på nullen, med den begrundelse jeg ville have eltrikkeren til og betale ny elektronik. Underligt var det dog at elektronikken var flunklende ny, omend godt støvet udvendig på kassen. Åh ja, det var også trikkeren der satte kabel og stik på styringen, samt startede den op.   

Skidt, fik ham dog sat på plads til sidst. 

Mvh. Leif.

Onliner:
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis