Vindue - forkert montering i zinkkvist?

Hej alle

Jeg bor i et hus, som har fået eftermonteret kviste for 4-5 år siden (inden jeg købte det). Vi har nu desværre fået en vandskade ved kvistene, og jeg vil høre hvad I tænker ift. grunden til skaden.

Problemet er, at der kommer vand ind under vinduet i alle tre kviste. Det kommer ind under vinduerne mellem den elastiske fuge og zinken - fordi fugen har sluppet zinken. 

Ejerskifteforsikringen mener, at det skyldes at fugen er slidt (der står noget om begrænset levetid på fugerne i tilstandsrapporten, men mit bud er, at det primært gælder for fugerne i stueetagen, som er 10-11 år gamle, mens fugerne i kvistene som sagt er 4-5 år gamle). Jeg vil nærmere mene, at det er umuligt at skabe 100 % tæthed mellem zink der jo varmes op af solen og en blød fuge. Derfor tror jeg der er tale om en fejlkonstruktion.

Når jeg kigger ind bag fugen, kan jeg se at zinkens bagkant er bukket op, men ikke så den står i en vinkel - den er bøjet helt om, så den ligger helt ned mod sig selv. Det gør, at vand der trænger forbi den elastistiske fuge kan løbe hen over kanten og direkte ind i konstruktionen (se billede taget indefra, hvor lægte er nederst med zink ovenpå (ombukket kant), herefter den bløde fuge i baggrunden og øverst vindueskarmens underside).

Er det korrekt, at denne konstruktion er forkert? Burde zinkens bagkant ikke være bukket op, så den gik op under vinduets karm og stoppede evt. indtrængende vand?

Hvor kan jeg evt. få hjælp til at dokumentere at konstruktionen er forkert, hvis det er tilfældet? Jeg vil gerne have noget at argumentere med overfor forsikringen.

På forhånd tak!

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke helt med hvad billedet viser.

Du finder rigtige udførelser på:
http://www.rheinzink.dk/raadgivning/downloads/downloads/cad-detaljer/facade-ruder/

http://www.rheinzink.dk/fileadmin/inhalt/bilder/ebooks/7515058295179933f33729/index.html

Tegningerne er på tysk, men... det er jo tegninger..
Normalt er der et ombuk på ca 45 grader.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis