Ejerskifteforsikring - "snyder" brug for 3 part fra offentligt instans.

Vores hus har flere skjulte fejl og mangler som ikke er nævnt i tilstandsrapporten.
Vi har haft en vurderings gut ude fra ejerskifteforingen for at se om der er evt skader.
Han gav ingen svar og kunne faktisk nægte alt. Selvom vi har rapporter fra Arkitekt firma som siger der er bygningsfejl på huset. (Dobbeltmembrand af plast i tag. Altså dampspær på inderside og yderside mod tagsten)
vurderingsmanden fra forsikringen mente ikke der var nogle fejl og påstod det ingen betydning havde da membrand ikke er tæt. Dog har vi rapport og vidomatriale som siger alt andet.
Derfor spørger vi frustrret kan sådan en forsikring "snyde" sig udenom på falsk grundlag unden nogle form for bevis?
Er det muligt at få forsikring ud igen og evt 3 part?
Er det en offentligt instans som kan kontakstes forhold til dette problem.

Håber meget på nogle gode svar :-)

www.Kitedanmark.dk
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forsikringen er jo en virksomhed som gerne skal tjene penge. Derfor deler de ikke penge ud til højre og venstre, og man kunne godt have en mistanke om, at de automatisk afviser en stor del af skadesanmeldelserne og så venter og ser om kunden brokker sig. Mange skader er jo i en gråzone, hvor noget taler for at forsikringen skal dække og andet taler for at forsikringen ikke skal.

Du kan jo skrive til dem at du er uenig i afgørelsen og lægge op til, at de giver et bud på, hvordan I løser sagen. Du kan også få hjælp af en advokat - men det koster hurtigt mange tusinde kroner. Måske er der i din kommune en gratis retshjælp, som kan hjælpe med at vurdere om der er en sag.

Hvad forestiller din arkitekt sig at løsningen er? Nu er jeg ikke fagmand, men forsikringen har vel ret i, at en perforeret dampspærre mister sin funktion. Så skaden kan jo udbedres ved at lave hul i den ene dampspærre. Og det koster nok ikke mange kroner.
Og du har sikkert også en selvrisiko, så du kan godt ende med, ikke at få de store penge ud af forsikringen alligevel.
I din husforsikring har du en retshjælpsdækning.
Den kan du jo anvende i forbindelse med en sag mod forsikringen.
Om det du henviser til er en dæknings berettiget fejl aner jeg ikke.
Du kan evt starte med at besøge din lokale retshjælp og høre hvad de råder dig til at gøre, og med hvilke procedurer.
Der er også noget der hedder forsikrings ankenævnet, og det kan også være et sted at henvende sig, igen, ved jeg ikke om de tager sig a en sag som din eller ej.

Som Bralle skriver, så er det jo en virksomhed, der skal leve.... Omvendt har jeg nu også hært om masser f dyre dækninger jeg ikke havde forventet de skulle dække...
Bla har en bekendt fået omfuget et 3-4 år gammelt hus..... ca 500.000 kr på forsikringens regning, med vinter stilads og total indpakning af huset etc. Og et hus ed 20-30-40-50.... 100 år på bagen kan man vel ikke forvente er i samme stand og bygggehetode som i dag!

Ejerskifte forsikringen dækker vel også "kun" hvis de "skader eller fejl" der er fundet også var ulovlige / forkerte konstruktions principper på opførelses tidspunktet. Altså var det OK da det blev lavet, så er det ikke forsikringens opgave at ændre på...
Ellers er det jo en fribillet til at få huset updatet til de nyeste normer osv....

Men tag sagen med til advokat hjælpen og hør hvad de råder dig til. eller kontakt den advokat du bruge da du handlede huset, han bør også kunne give nogle råd uden det bør koste ekstra.

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis