Garage værksted punktfundament?

Jeg skal snart til at lave mit værksted/garage og havde egentlig tænkt at lave det fuldt fundament, men overvejer nu at lave det på punkt fundament i stedet, mest fordi det trods alt er noget nemmere, men også at det bare koster mindre.

Værkstedet skal være 6 meter i længden og 3,6 meter i bredden, så jeg tænkte om det er nok at lave 4 stolper på hver langside, og 1 i bunden samt 2 i den ende med port, stolperne holder så topremmen, som jeg lige skal have regnet tykkelsen på.

Jeg ville lave det med pæleboret i 90-100 cm dybde også støbe med stolpesko.

Imellem stolperne vil jeg enten sætte eternitplader eller fundablokke/lecablokke, ned til 40 cm dybde, og enten støbe betongulv eller fliser, har jeg ikke bestemt endnu.

Er der nogen særlige fordele ved fuldt fundament jeg ikke lige kan få øje på?
Jeg skal snart til at lave mit værksted/garage og... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af shortcut på 19-02-2016 17:46
Det er sund motion :-D.
Jeg brugte ikke armeringsjern i betonen, men stampede det inden jeg satte kantstenene i betonen. Køb evt beton på det lokale betonværk (kantstensbeton) du har 2-3 timer til at arbejde med det i (længere, hvis du kommer en presenning over)
-Du kommer LANGT med en 1 kubikmeter

betonen skal jeg lave selv, har kigget efter løsninger med færdig beton levere, men det bliver lige ekstra dyrt når det er 26 meter inden på grunden, og der skal div transportbånd til at klare det, så den del laver jeg selv.

Jeg ved bare ikke om det er normalt at ligge armering i, jeg har læst et par tråde uden at blive klogere, i huse er det helt normalt, men til en mindre garage/værksted synes jeg ikke jeg kan finde noget om. 

 

 

Jeg plejer at komme et par stykker 8-10 mm armeringsjern i, hele vejen rundt.
Men om det gavner eller er nødvendigt, ved jeg ikke, men det koster jo ikke alverden extra.
Om ikke andet er det ekstra svært, hvis det skal brydes op igen..


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg plejer at komme et par stykker 8-10 mm armeringsjern i, hele vejen rundt.
Men om det gavner eller er nødvendigt, ved jeg ikke, men det koster jo ikke alverden extra.
Om ikke andet er det ekstra svært, hvis det skal brydes op igen..


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis