Fald mod afløb i gammelt badeværelse

Jeg har et gammelt badeværelse i kælderen med grønne fliser på væggene, grønt badekar og grønt bidet. Det er vel fra 70'erne eller deromkring ?

Badeværelset er ca. 6 m2 og så vidt jeg kan se, er der ikke generelt fald mod afløbet i gulvet.  

Mit spørgsmål er, om der var krav om dette tilbage i 70'erne eller om det først er noget som er kommet efterfølgende?

Jeg har et gammelt badeværelse i kælderen med... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den bygningssagkyndige der har udført tilstandsrapporten, skal faktisk undersøge om der er tilstrækkelig fald mod gulvafløb, og hvis det er i bruseområdet er det minimum 1%.

Der der ikke nedfældet noget egentlig krav til fald mod gulvafløb men mon ikke enhver håndværker/byggetekniker vil sige at det skal der være.

Nu styrer du jo helt selv om du anmelder dækningsberettigede skader på dine egen forsikringer, men der skal ikke være nogen tvivl om, at det gør jeg og de fleste andre i øvrigt.

Hvis forsikringsselskaberne ikke ønsker at visse skader skal være omfattet af deres dækning, så kan du være helt sikker på, at de nok skal skrive det i deres policer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis