Let siillevæg i garage

Min garage er 50 m2 og her vil jeg gerne lave en let skillevæg således jeg kan kan få et lille værksted og varme op.

Stål og gips bliver for dyrt og i øvrigt er jeg ikke lun på gips i et hobbyrum hvor væggene godt kan få en lidt knubs.

Jeg vil bruge reglar og plader, men skal jeg sætte en dampspære op da bilen godt kan dryppe lidt efter f.esk en regnbye og der derfor er noget fugtigt i garagen.

 

Min garage er 50 m2 og her vil jeg gerne lave en... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

hvis du bygger skelettet op i reglar, får du tykkelsen til døren og en mere stabil væg. Husk at trække et rør til el-kabler og mulliarder af løsholter. Når du først skal til at hænge værktøj op, er det sk... irriterende at lede efter et ekstra stabilt underlag til hylden (been there - done that). Dampspærren koster ikke en herregård og hjælper utroligt mod træk, når porten står åben. Hvis du vil gøre det ekstra lækkert, ku du lægge et trægulv. der skal ikke meget under


 

Ja jeg har tænkt over de forskellige forslag og er kommet frem til at jeg anvender 45x95 reglar og jeg har fundet en brugt yderdør som jeg sætter i ud til garagen. Dampspærre på den varme side og jeg skruer loft beklædningen ned så jeg kan tape dampspærren på loftets dampspærre. På begge sider sætter jeg OSB plader og murpap mod gulvet.
Held og lykke med projektet. Det bliver du bare SÅ glad for!! PS: Der var jo også en mulighed for, at sætte en skydedør i.

 

Skydedør var min første tanke, men jeg ved ikke lige hvordan det skulle laves
Uved at google en smule, kan du finde komplette skinnestyrede, dvs hængeskinne, hjul, ophængsbeslag til døren, Endestop og styrepind til bunden af døren.
Selve dørenpladen, kan du enten vælge at købe en glat dør til 3-400 kr eller selv lave den af regler som ramme + skråstivere som stabilisator. Beklædes med feks OSB plade eller tyndt krydsfiner. Du kan fylde hulrummet med isolering. Typisk vil det være godt at lave døren på en meter. Man ved aldrig hvor store ting man kommer igennem med. Skinnen kan enten skrues i loftet eller på væggen over dørhullet og den nye væg.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis