Nyt garagetag

Hej har en garage som pt. har noget bølgeeternit, der er meget utæt. Skal derfor have skiftet taget til noget andet. Der er ca 5 graders hældning på taget. Havde overvejet ståltag, men har læst det ikke er så godt når jeg vil isolere under det. Vil tagpap være den bedste løsning?

Tak!

Hej har en garage som pt. har noget bølgeeternit... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej, Jeg har lige set en video om glasfibertag.

Jeg har en bølgeeternittag som er utæt selv om det er kun 1år gammel. Jeg tror at hældning er under den anbefalde og det var ikke mig der ejede huset den gang. Derfor skal der repareres eller et nyt skal på- inden vinteren, dog skal det også være kosteffektivt :-/ Jeg har prøvet med tag-kit o.l. uden held. Vandet løber bare ind et andet sted.

Er der nogen I Nordjylland eller Midtjylland der ved hvordan man lægge et glasfibertag? Har erfaringer med dem? Det er ikke noget jeg har set herhjemme, men da det er næsten vedligeholdelsesfri er der noget jeg overvejer. Huset er 64kvm for at give en ide om størrelsen.
Desværre ved de folk i byggemarkeder ikke noget om hvad jeg forsøger at forklare, derfor henvender jeg mig til denne forum, hvor det ser ud som om der er mindst en der kender til dem. Jeg vil høre og de forskellige dele kan købes i DK osv. (se videoen).

https://www.youtube.com/watch?v=8OUlEFZ_Fto

vh
L

Lalita959 skrev den 25-08-2019 22:00:48

Hej, Jeg har lige set en video om glasfibertag.

Jeg har en bølgeeternittag som er utæt selv om det er kun 1år gammel. Jeg tror at hældning er under den anbefalde og det var ikke mig der ejede huset den gang. Derfor skal der repareres eller et nyt skal på- inden vinteren, dog skal det også være kosteffektivt :-/ Jeg har prøvet med tag-kit o.l. uden held. Vandet løber bare ind et andet sted.

Er der nogen I Nordjylland eller Midtjylland der ved hvordan man lægge et glasfibertag? Har erfaringer med dem? Det er ikke noget jeg har set herhjemme, men da det er næsten vedligeholdelsesfri er der noget jeg overvejer. Huset er 64kvm for at give en ide om størrelsen.
Desværre ved de folk i byggemarkeder ikke noget om hvad jeg forsøger at forklare, derfor henvender jeg mig til denne forum, hvor det ser ud som om der er mindst en der kender til dem. Jeg vil høre og de forskellige dele kan købes i DK osv. (se videoen).

https://www.youtube.com/watch?v=8OUlEFZ_Fto

vh
L

 Alt hvad jeg har brugt de gange jeg har lavet det, har jeg købt herhjemme.

Hvilket kun er polyester, hærder og topcoat. ja og så naturligvis glasfibrene.



Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Tak for svaret!
Hvad så med siderne (5:35-6:40 i videoen)? Eller hvad ville være den bedste løsning for et hustag?
Jeg er lidt overrasket at disse type tag ikke bruges i DK da de er egnet til den kold klima. Kender du ellers tag-folk der laver dem herhjemme?
Jeg overvejer denne løsning da de tagpap tag jeg ser på andre huse omkring er ved at løfte hvor de klistres til de andre (rulletagpap) efter kun ca.4år?! Det gider jeg ikke have bøvl med senere.

Lalita959 skrev den 26-08-2019 11:10:06

Tak for svaret!
Hvad så med siderne (5:35-6:40 i videoen)? Eller hvad ville være den bedste løsning for et hustag?
Jeg er lidt overrasket at disse type tag ikke bruges i DK da de er egnet til den kold klima. Kender du ellers tag-folk der laver dem herhjemme?
Jeg overvejer denne løsning da de tagpap tag jeg ser på andre huse omkring er ved at løfte hvor de klistres til de andre (rulletagpap) efter kun ca.4år?! Det gider jeg ikke have bøvl med senere.

 De to tage jeg har lavet herhjemme (værksted og udestue) var eksisterende paptage, så der var allerede sternbrædder på og 3 kantlister mellem tagflade og stern, så der lagde jeg blot glasfiberen op og afsluttede med en metal inddækning, nede ved tagranden sad der også metal kanter som jeg lige ridsede op med en gang groft sandpapir og kørte glasfiberen udover.

Da jeg lavede mine tage havde jeg prøvet at søge efter det herhjemme, men kunne intet finde, først da jeg prøvede at søge på engelsk kom der en masse, men i mine øjne virkede det bare som et logisk valg, da det jo netop fungere godt i forbindelse med både, trailere og meget andet der er ude altid.


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis