Fodpedal til kødhakker.

God Morgen.

Jeg står for at skulle til at fabrikere pølser på min Kenwood røremaskine (med pølsehorn) På maskinen sidder en håndbetjent drejekontakt med hastighedsvalg.

Når man laver pølser er det en fordel at have begge hænder til rådighed. Kan man købe en fodpedal til en symaskine og sætte imellem så man kan styre maskinen den vej rundt? Eller har i andre forslag?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
God Morgen. Jeg står for at skulle til at... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jetdirect skrev den 03-05-2017 18:15:16

jeg kunne også godt tænke med en fodpedal til min brænde kløver    så begge hænder bliver frie.

men der er jo nok en grund til man skal bruge begge hænder for at maskinen virker

der har jeg så ændret lidt på min brændekløver, så der behøves kun 1 hånd til at betjene den og en ledig til at styre træet  

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

tror det er lidt for farligt og lege med sikkerheden på en kløver   vi havde en nabo som fik klippet et par fingre i en kløver som ikke har helt autoriseret

Hej og godmorgen.

jeg kan se at tråden er kommet op igen. Så lige en opdatering. Efter at ha stoppet nogle kg fars i tarm på kødhakkeren opgav jeg og købte en rigtig pølsestopper. Det var bare for besværligt at få den klistrede fars ned igennem det lange nedløbsrør og sneglen er beregnet til at skubbe faste kødstykker så den står bare og ælter i det samme fars. Det kan skam godt lade sig gøre, men det resulterer nemt i at farsen bliver for varm og skiller.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 04-05-2017 08:14:22

Hej og godmorgen.

jeg kan se at tråden er kommet op igen. Så lige en opdatering. Efter at ha stoppet nogle kg fars i tarm på kødhakkeren opgav jeg og købte en rigtig pølsestopper. Det var bare for besværligt at få den klistrede fars ned igennem det lange nedløbsrør og sneglen er beregnet til at skubbe faste kødstykker så den står bare og ælter i det samme fars. Det kan skam godt lade sig gøre, men det resulterer nemt i at farsen bliver for varm og skiller.

det er desværre også den erfaring jeg har med desmå røremaskiner/kødhakker
vi plejer at starte året med at lave 12-15kg grillpølser, og med en røremaskine som eneste grej tog det ca 6 timer   
en opgave i min tid som butiksslagter tog knapt 30 minutter.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis