Fodpedal til kødhakker.

God Morgen.

Jeg står for at skulle til at fabrikere pølser på min Kenwood røremaskine (med pølsehorn) På maskinen sidder en håndbetjent drejekontakt med hastighedsvalg.

Når man laver pølser er det en fordel at have begge hænder til rådighed. Kan man købe en fodpedal til en symaskine og sætte imellem så man kan styre maskinen den vej rundt? Eller har i andre forslag?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
God Morgen. Jeg står for at skulle til at... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tænker også " hvad kan der egentlig ske " med den pris kan den jo kastes over højre skulder, hvis det viser sig nødvendigt med noget mere " industrielt " grej til 10 gange den pris 

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Godt valg. Man skal altid google lidt rundt inden orderen sættes.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af kovas på 01-02-2016 08:04

God Morgen.

Jeg står for at skulle til at fabrikere pølser på min Kenwood røremaskine (med pølsehorn) På maskinen sidder en håndbetjent drejekontakt med hastighedsvalg.

Når man laver pølser er det en fordel at have begge hænder til rådighed. Kan man købe en fodpedal til en symaskine og sætte imellem så man kan styre maskinen den vej rundt? Eller har i andre forslag?

Nej du kan ikke bruge symaskinens. Enten virker den ikke, eller den brænder sammen. Din Ken Wood maskine bruger lidt mere power end en symaskine. 

Du kan bruge en fodtaster, som du kobler ind i Ken Woods spændingsforsyning. se evtl http://www.conradelektronik.dk/Fodpedal.htm?websale8=conrad-dk&ci=SHOP_AREA_17384_1409036

Jeg kan bedst lide at lave pølser med 4 hænder på min Ballerup.

1. motorstytring & farstilførelse
  2. tarmtilførelse
  3. udjævning
  4. lægge på plads  

Skrevet af Mjølner på 02-02-2016 15:05

Nej du kan ikke bruge symaskinens. Enten virker den ikke, eller den brænder sammen. Din Ken Wood maskine bruger lidt mere power end en symaskine. 

Du kan bruge en fodtaster, som du kobler ind i Ken Woods spændingsforsyning. se evtl http://www.conradelektronik.dk/Fodpedal.htm?websale8=conrad-dk&ci=SHOP_AREA_17384_1409036

Jeg kan bedst lide at lave pølser med 4 hænder på min Ballerup.

1. motorstytring & farstilførelse
  2. tarmtilførelse
  3. udjævning
  4. lægge på plads  

Hej  Mjølner.

Nu må vi se hvad den kan, den som jeg har bestilt. Vil det sige at I er to om produktionen af pølser?

Tænker at starte en ny tråd om emnet under Spise og drikke eller hvad det nu hedder.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.

Hej allesammen.

Så kom fodpedalen. Frageten er næsten lige så dyr som pedalen. det kan tit svare sig at handle hos den lokale el-installatør.

Her er et billed af kalorius monteret med stik mm. 

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Annonce
Skrevet af kovas på 04-02-2016 16:26

det kan tit svare sig at handle hos den lokale el-installatør.

Åh-ja - bortset fra at så kunne du ikke have fundet en discount-pedal til den pris - det blev vel ikke mere end omkring kr.150,- incl. fragt 

Jeg tvivler på at en el-installatør kunne sælge dig en til det.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 04-02-2016 16:56

Åh-ja - bortset fra at så kunne du ikke have fundet en discount-pedal til den pris - det blev vel ikke mere end omkring kr.150,- incl. fragt 

Jeg tvivler på at en el-installatør kunne sælge dig en til det.

Nej nej du har helt ret, men jeg har flere gange fået noget til samme pris hos elektrikkeren som på nettet, men uden fragt. Den kom til at koste 148kr. Så nej det er ikke dyrt samlet set, men meget for at sende den.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Har du selv forbundet det, eller var pedalen forbundet sådan, da du fik den? Jeg han ikke se, hvor den sorte ledning ender.

fase
Skrevet af S. Fabrin på 04-02-2016 19:45
Har du selv forbundet det, eller var pedalen forbundet sådan, da du fik den? Jeg han ikke se, hvor den sorte ledning ender.

Hej. Fabrin.

Den var leveret med bare den sorte ledning. Der er tre ledere en common en no og en nc. Jeg ville egentlig ha samlet det i pedalen men det viste sig at være nemmere inde i hunstikket. Hvor jeg kunne få plads til en kronemuffe.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.

jeg kunne også godt tænke med en fodpedal til min brænde kløver    så begge hænder bliver frie.

men der er jo nok en grund til man skal bruge begge hænder for at maskinen virker

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis