"Nyt" tørrerum.

Jeg har en veninde som bor i et hus hvor der er et uopvarmet rum på 5-6 m2 som hun ikke bruger til noget særligt.

Da hun ikke har, eller vil have en tørretumbler, men gerne have tørret sit og ungernes tøj, har hun planer om at bruge rummet som tørrerum.

Jeg har et par brugte lavkovektor radiatorer som er pillet ned i et hus og dem kunne jeg så sætte ind som opvarning i dette rum.

Ideen er at hæve radiatorerne ca 10 cm op og ovenpå dem sætte 2 vingetørre-stativer og længere oppe et par snore til tørring af hånklæder m.m.

Rummet har udluftning til fyrrummet/entre hvor også gasfyret står.

1. Kan jeg sætte opvarmning af tørrerummet på som den sidste forbruger inden fyret ?

2. Kan det være en ide at sætte 2 stk, 3 vejsventiler op sådan at når der skal tørres tøj, så tvinges alt radiatorvand igennem tørrerummet ? . Når rummet så ikke er i brug sættes ventilerne sådan at de går udenom rummet .

3. Kan jeg seriekoble radiatorerne sådan at det varme vand kommer ind øverst i den ene. radiator kommer ud nederst i den anden ende og derfra op i den næste radiator og ud nederst og tilbage til den normale radiatorstreng. det må da give den bedste afkøling Eller ?

Huset er blevet renoveret og isoleret inden for de sidste år og  de oprindelige 1 plade radiatorer er skiftet ud med nogle effektive PK3 radiatore (3 plader med konvektorer imellem). Dette har givet en betydelig bedre afkøling på radiatorvandet, Men gasfyret burde rigeligt kunne trække det ekstra rum.

Håber at i kan hjælpe ;-)

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Jeg har en veninde som bor i et hus hvor der er et... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af shortcut på 31-01-2016 19:47
Nitter . jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener mit dit sidste indlæg.

Jeg har ikke skrevet noget som helst om at returvandet er for lavt i forhold til gaskedlen.
Jeg skrev " Dette har givet en betydelig bedre afkøling på radiatorvandet " og altså ikke noget med retur til gasfyret at gøre.
Jeg skrev : "1. Kan jeg sætte opvarmning af tørrerummet på som den sidste forbruger inden fyret ?" Og det forholder du dig ikke til, som jeg læser det.
Og udluftning er der jo i rummet -som er en nedlagt entre- ellers åbner vi bare for brevsprækken ;-) Eller borrer en række luftkanalhuller nederst i døren ind til rummet

Jamen så er vi vist to der misforstår hvad det er du påtænker og lave.

Men snak med din VVS mand i morgen, og se om han vender det hvide ud af øjnene over ide'en med omtalte radiatore "som sidste forbruger inden fyret".  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis