"Gulvvarme" i ældre badeværelse (1972)??

Hejsa

Jeg har købt mig et herligt lille termisk kamera til min mobil... Det er forbavsende hvad man kan finde med sådanne et...

I dag har jeg så fået undersøgt vores "gulvvarme" i badeværelset, og fundet frem til en for mig meget besynderlig måde at lave dette på:

Er dette noget man har gjort meget, før i tiden, og er det "lovligt lavet", når huset er fra 1972?
Jeg kan på ingen måde regulere gennemstrømningen på dette 8-tal???
Huset er født med oliefyr, som er blevet skiftet for et par år siden, men hvis jeg sluller alle radiatorer i huset, har jeg stadig et stort varmetab, hvilket jeg så godt kan forstå nu hvor jeg ser hvordan dette er lavet... (og vi har to badeværelser!)
Håber der er en klog som kan være behjælpelig, og gerne med henvisninger til noget, jeg evt. kan tage med til ejerskifteforsikringen, hvis det er "ulovligt lavet"...

Hejsa Jeg har købt mig et herligt lille termisk... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der kommer intet op af gulvet, og det er først efter jeg har købt kameraet at jeg har set hvordan det var lavet...
Tidligere ejer af huset fortalte at det var centralvarme-rørene, som lå meget "højt" og at det var dem som gav varmen.
Det er jo så heller ikke helt forkert, dog ligger rørene i gangen og ikke gennem badeværelset. ;-)

Ja. Det er et rigtig fint kamera, som viser hvad jeg har brug for.
Med lidt små tricks kan man også få ret brugbare billeder, hvis man slår automatisk kalibrering fra. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis