Tagdækning..

Taget på huset er nok mere end 50 år gl. og trænger til udskftning. Oprindelig havde planer om blot at lægge nyt tag oven på det gl. som så skulle fungere som undertag.

Jeg har nu fået den (vanvittig) tanke og istedet brænde tagpap på det gl. tag - hvad siger LDS-tagdækkerene til sådan en ide - er det helt i hegnet ?

Taget er af typen "skiffereternit" tror jeg det hedder.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder da som en fin ide, men ved ikke om det kan ligges direkte oven på det gamle...

Vi prøver igen, i morgen --

Det gl. tag bliver selvfølgelig afrenset grundigt for mos og alger mv.

 

Skrevet af Frank Chr. på 24-01-2016 20:57

Det gl. tag bliver selvfølgelig afrenset grundigt for mos og alger mv.

Hvis det er skifereternit ( eternitplader,der ligner skifer ) er der helt sikkert asbest i så gammelt et tag - og der er nogle ret skrappe krav til afrensning af et sådant - f.eks. må du ikke bruge en højtryksrenser men skal benytte udstyr, der opsamler og renser vandet. De professionelle har sådant udstyr.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tak for rådet Eisode - men jeg tør slet ikke bruge højtryksrenser (tror det vil resulterer i "indvordes" vandskader) Jeg havde sådan noget som skurebørste, kost og vand i tankerne. Men jeg tjekker naturligvis op på det hos kommunen om det under alle omstændighed skal "proffer" på sådan en opgave.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis