Kan du hjælpe med mit OLIEFYR? (med billeder)

Goddag. Min kæreste Kamilla og jeg er  flyttet i et hus langt oppe i nordjylland.  Det er et i lejer og det skal varmes med oliefyr, der er også en brændeovn men den er gammel og holder ikke varmen over det hele. Selvom det var den vi har brugt indtil for nylig hvor vi fandt ud af man kan lave en 'varmekonto' til olie.

Nu står det sådan til at vi har fået olie på tanken og fyret virker næsten.. ^^

(skip til tyk tekst for udelukkende at læse fejl)

Den kørte i 3-5 timer og gik så ud, da ingen af os har haft noget at gøre med oliefyr før og det ikke startede når man trykkede på knappen ringede vi efter udlejeren. Herefter fik jeg det dog startet dog med en dryppende termostat og den går ud ofte. Hun kiggede ud med en VVS'er næste dag som luftede ud rundt omkring både i radiatorene men også på fyret og i den røde pumpe jeg gætter på er vandpumpen. Han skiftede også pakning så termostaten drypper ikke længere. Jeg har nu læst en del om de forskellige ting og har prøvet at lede efter svar på nettet men intet matcher mine problemer. 

BILLDER: https://goo.gl/photos/zgifCiYJz9uHg4on6 (links virker åbenbart ikke)

Jeg har lært at lufte ud på fyret og fylde vand på.

  • Fyret kører uden opsyn 4-6 timer.
  • Mamometeret siger enten der konstant kommer tryk på indtil den går i bund eller vice versa. Jeg gætter på Oliefyret slukker her.
  • Ventil/rør/? ved ekspansionsbeholder drypper konstant men ikke meget og ikke under 1 Bar.
  • Hvis jeg regulere trykket ved enten at åbne for messingventilen på toppen indtil trykket er faldet nok. Eller tænder for vandet kan jeg holde fyret igang så længe jeg er vågen. Medmindre:
  • Nogle gange har det bare gået ud og jeg har trykket på den grønne knap hvor det næsten går igang et par gange og så går rigtigt igang og virker igen.
  • Brænderen har et par gange lavet en underlig hvine/skrige/skurre lyd.

 

Kom med jeres bedste bud og smid gerne et par gode tips med 

Goddag. Min kæreste Kamilla og jeg er  flyttet i... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kontakt udlejer og få hende til at løse problemet.
Får hun det ikke løst ordentligt, så må hun jo i gang igen.....

Det lyder som om der er en utæthed i systemet....

MVH Njord
Ja, jeg tænker det samme. Der var en termostat der dryppede, den fik skiftet pakning men ham fyren der fjorde det sagde at der muligvis skulle ny termostat på eller helt ny radiator. Jeg ringer efter udlejer
Dit anlæg skal jo kunne køre UDEN indblanding...
Et eller to stopp om året er nok til at leve med, men ud over det er jo ikke acceptabelt....

MVH Njord
Nej det er også det jeg tænker og udlejer giver mig ret

Jeg har fundet ud af at der er en radiator der får vand ind men ikke er sat til ud. Kan det have noget med sagen at gøre?

Tjaaaaaa og E.   Det er sgi ikke godt.  

Der er noget der tyder ret kraftigt på anlæget er utæt et eller andet sted. Formodentelig er det et frostsprængt rør et eller andet sted. Før det bliver lavet skal du nok ikke regne med fyret kommer til og køre stabilt.

Formoder det stadig er overkogningssikringen der klapper ???

Vil stadig opfordre dig til og meddele udlejer at varmeanlæget skal repereres med det samme. Er udlejer ikke med på det bør i meddele det samme i et anbefalet brev. Derved kan i køre en sag på udlejer gennem huslejenævnet, som i nærmest ikke kan tabe. 

Håber det bedste for jer.  

I øvrigt bor jeg ikke langt fra jer og kommer jævntlig forbi dev vestelige del af 7755. Hvis i vil have jeg skal kigge på anlæget kan i sende mig en PM for nærmere aftale. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Jeg har snakket med udlejer og hun kommer i løbet af ugen med en gut igen. Hun siger også at der nok er utæt et sted. Jeg har også fundet noget underligt noget.. Jeg sætter nye billeder op i mit album der finders her: https://goo.gl/photos/zgifCiYJz9uHg4on6

Det er en radiator der har været sat til ude i et bagrum til bryggers der hvor fyret er. Der har været en vask men den er ikke slået til fordi rørene sprang om vinteren. Denne radiator som man kan se er ikke sat til 'ud' eller hvad man kalder det, så den er inaktiv og jeg kan ikke se hvordan jeg kan fået den koblet af systemet. Det må da næsten hjælpe på problemet?

EDIT: Og ja, jeg tror det er overkogssikringen der 'klapper'. Det er i hvert fald det jeg vil beskrive sker når jeg prøver at tænde den forgæves og prøver flere gange indtil den 'bliver på plads'.

Gud, har i så kun 3 virksomme radiatore til og varme de 120 m2 op ???

På en radiator er det altid fremløbet der er sluttet til foroven og returen der går fra bunden.  

Overkogningssikringen kan du ikke koble ind før kedeltemperaturen igen er faldet ned under udkoblingstemperaturen. Det kan godt tage et stykke tid før det sker efter den er klappet. 

Så må man håbe udlejer får får det lavet ordenteligt denne gang. Syntes dog de burde starte allerede i morgen tideligt.  

Pøj pøj med det. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nej vi har ikke haft den tændt, det er en femte. Hele huset er som sådan også ordnet af en person der tænker 'hvis det virker går det' hvilket resultere i grimt og sjusket håndværk. Det gør ingenting da vi enten flytter eller bestemmer os for at købe og så fixe det hele som tiden går. Det er dog lidt træls når selv varmeanlægget er blevet rodet ved.
Skrevet af Gideon på 20-01-2016 02:41
Nej vi har ikke haft den tændt, det er en femte. Hele huset er som sådan også ordnet af en person der tænker 'hvis det virker går det' hvilket resultere i grimt og sjusket håndværk. Det gør ingenting da vi enten flytter eller bestemmer os for at købe og så fixe det hele som tiden går. Det er dog lidt træls når selv varmeanlægget er blevet rodet ved.

Nå, ok. Men 4 radiatore der duer, er heller ikke meget til et hus på 120 m2. Her har jeg 11 til 170 m2.

Ved ikke hvem der har installeret anlæget og ikke alt ser ud til og komme fra en proff's hånd.

Foreligger der i øvrigt en attest fra sidste kontrolmåling af brænderen og hvorgammeler den  ??? 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Her snart 6 år efter, sidder jeg og læser indlægget her.
Jeg er blevet nysgerrig efter at læse mere.
Hvad endte sagen med?
Hva var der galt?

Mvh Henrik C.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis