Dieselvædet glasfiber

Hej

Skal til at reperarere min køl som har fået en skede helt henne agter, Båden er gammel , men ny for mig, en Grace 30.. Som det ses på billedet er der ligesom et mørkere område som er vædet med et eller andet, formoder det er diesel ihvertfald ikke vand.

Er der så en der har en ide til hvordan jeg får det fjernet, hvis det er diesel.

Kører med en varmeblæser på det nu, men er godt nok ikke særlig effektiv. Tænker om der er et eller andet kemikalie der kan opløse dieslen evt.

Mvh

Jesper

kynde
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Olierens vil nok være en mulighed, eller afvaskning i benzin.
Men altså i en noget højere temperatur end vi har nu......

MVH Njord
ok det vil jeg prøve, troede egentlig ikke uendørs-temperaturen havde det store at sige, sålænge den ikke er lavere end den er, så mange tak for svaret njord

kynde
Tror da det er svært at vase med ret meget i den temp vi har nu... fx er vandet du skyller efter med jo ret hurtigt "stift" :-) Og jo koldere, jo mindre flygtigt bliver diverse flydende sager jo .-)

Husk der skal hest være 18 grader til glasfiber arbejde, og min 15 grader.....

MVH Njord

MVH Njord
Ja , ka godt se du har en pointe der, med vandet

mvh
Jesper

kynde
Du skal vaske med noget fedtopløsende, sulfo, ajax eller lignende. Men igen, det er lidt koldt til formålet lige nu.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Ja vent til det bliver varmere i vejret, du kan alligevel ikke lave et stykke fornuftigt glasfiberarbejde, med de nuværende temperaturer.
Du skulle du måske overveje at skære det væk, der er gennemvædet med diesel, hvis det ikke kan blive fuldstændigt rent.

Vi prøver igen, i morgen --
Motorrens må vist være det rigtige. Det er jo nærmest lavet til den slags formål. Følg det valgte produkts vejledning og skyl efter med vand. Gentag behandlingen med nogle dages mellemrum, så den "indlejrede" diesel får tid til at trænge ud til overfladen.
Men: Hvor kommer dieselen egentlig fra ?

Finnband
Hej Je-ns
Håber ikke det bliver nøvendig, så akal jeg ihvertfald alliere mig med en fagmand. Kan godt selv lave småreperationer og fyldninger, men ligefrem at skulle til nærmest at støbe et stykke på 50x30x15cm og så helt ude hvor rorstammen kommer ned, deeeet tror jeg ikke selv jeg tør

kynde
Hej Finnband
Tror også jeg prøver motorens eller rensebenzin.
Nu er det en båd jeg lige har købt og har ikke været på vandet med den.
Nu er det begrænset hva jeg ka finde af tegninger af båden, men kunne forestille mig at den oprindelige dieseltank måske har siddet nede i kølsvinet, har læstt et sted at sådan lavede man det i Albin Vegaen, og den har så måske været sprunget læk, der ihvertfald eftermonteret en 60L rustfri ståltank
I første omgang troede jeg også det var vand det var trængt op fra revnen i kølen, men det er det ikke.
Ville være meget nemmere hvis båden selv kunne fortælle historien ss

kynde
Ja når det er sådan en kompliceret sted, skal du ikke skære ud.
Men det kan jo også bare være fugt, som jo så løber ud hvor der er hul.
Du kan også rengøre i acetone, så skal der ikke spules af med vand.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis