Træt tagpap

Hej.

Min garage på 25 år har et tagpaptag som efterhånden trænger til lidt vedligeholdelse.

Jeg havde forestillet mig at fordele et nyt lag "et eller andet" ovenpå det gamle tag for at sikre at det er 100 % tæt. Er det en o.k. løsning?

Indtil videre har jeg set lidt på enten Icopal Tagasfalt eller Borup Tagtæt. Hvad er bedst?

Og hvor tørt skal taget være før behandlingen?

På forhånd tak.

/monza

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bedst er det der hæfter godt ved din gamle tagpap. Ved du hvad det er for en?

når du nu læser Icopals datablad og sikkerhedsdatablad for Icopal Tagasfalt: finder du: "Vandbaseret bitumenemulsion tilsat kunstgummi og
stabiliserende fyldstoffer".
Du kan fortynde det med vand. Men husk at gøre ordentlig rent først (ingen alger, skidt og snavs).

Borup er ikke vandbaseret (men asfalt, styrene-butadiene og naphttha). Hvis du vil påføre en større flade skal det være helt 100% tørt og der vil stadig være fare for at det revner.

Icopal bruger også lidt kunstgummi som er ret elastisk over temperaturspændet. Borup bruger ren asfalt. Asfalt bliver hårdt og sprødt om vinteren (når vinden hiver i dit tag) og blødt om sommeren.

Hvis du vil bo der længere vil jeg nok hellere give det "hele armen" (nyt pap) i stedet for sådan en 5-10 års løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis