kabel til vindmølle.

Hej.. 

sidder og roder med planlægning og dermed indkøb af vare til opstart af vindmølle.

denne er på 1500 W, 48 volt.....

.......

1. der kommer to tynde ledninger ud af vindmøllen.. ca. 4 kvmm. de skal overføres til 16 mm.. men hvorfor ? svageste led er vel afgørende ?

2. i stedet for blød 16 mm kabel. kan jeg bruge 5x2.5 instalationskabel i stedet ?

 

pft 

henrik

Hej..  sidder og roder med planlægning og dermed... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jegsmider den direkte på vandvarmer.. Dvs. At jeg har købt vandvarmer med to elpatroner.
Skrevet af Hschh på 16-12-2015 18:33
Og når jeg nu har fat i jer. Hvis jeg har 4 stk 12 volt batteri, og kører 48 volt ind i en serie på batterierne. Kan jeg så hive 4x 12 volt ud paralet i den anden side ?

Ja det kan du i og for sig godt, forudsat du kan overholde de to følgende betingelser.

  1. Ingen af batteriernes poler må se et andet batteris pol. Skulle det ske har du lavet en kortslutning. Det vil i praktis betyde du ikke kan have fælles minuspol på forbrugerne ! 
  2. Alle fire batterier skal være ens og skal aflades med nøjagtig samme effekt. Overholder du ikke det krav, holder dine batterier ikke i ret lang tid. 

PS. du kan ikke regne med at to pærer trækker helt den samme effekt og ej heller to varmelegmer, såååå det er F****** svært lave i prakcis.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Kan det lade sig gøre ved. At indskyde dioder ? Tanken var at. Samle det til een pol og een minus. Sådan at jeg har 12 volt og 4x 115 amper.. I parralel på udgang.
Skrevet af Hschh på 17-12-2015 12:54
Kan det lade sig gøre ved. At indskyde dioder ? Tanken var at. Samle det til een pol og een minus. Sådan at jeg har 12 volt og 4x 115 amper.. I parralel på udgang.

Forstår jeg det ret, når du ønsker at have 12 V og 4 x 115 A som giver 5520W ? Hvorfor ikke have 48 V og 115A, det er da nemmere at håndtere. Hvor får du forøvrigt 115A fra? Din generator afgiver kun, såvidt jeg husker, 1500 W, det giver ved 48 V maks. 31,25 A. Når du får 48 V ud af din generator, kan du ikke uden videre lade med 12V. Hvis du beslutter dig for 48V med 4 batterier i serie, har du også kun en plus og en minus til slut. Belastningen kan så udgøres af 4 stk. 12V pærer i serie, men hvorfor ikke bruge energien til f.eks. at varme vand op, så får du da gavn af den producrede energi.

 


fase
Annonce

grunden til de 12 volt er at næsten alt er fremstiilet til 12 volt, og ikke 48.....

 

de 115 amp. er de batterier jeg ville sætte på møllen.. i serie.. og i min ..... tænkte g at jeg så kunne hive 4x 12 115 ud..

Skrevet af Hschh på 17-12-2015 12:54
Kan det lade sig gøre ved. At indskyde dioder ? Tanken var at. Samle det til een pol og een minus. Sådan at jeg har 12 volt og 4x 115 amper.. I parralel på udgang.

Det kan du ikke. Alt efter hvordan du får koblet tingene sammen, vil det være sådan at enten kan du ikke trække spænding/effekt ud af dine udtag eller også laver du en kæmpe kortslutning. Det er enten eller.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hmmmm... Ok.. Tak..
Kan denne bruges ?
Ja, den kan du godt bruge.

fase
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis