kabel til vindmølle.

Hej.. 

sidder og roder med planlægning og dermed indkøb af vare til opstart af vindmølle.

denne er på 1500 W, 48 volt.....

.......

1. der kommer to tynde ledninger ud af vindmøllen.. ca. 4 kvmm. de skal overføres til 16 mm.. men hvorfor ? svageste led er vel afgørende ?

2. i stedet for blød 16 mm kabel. kan jeg bruge 5x2.5 instalationskabel i stedet ?

 

pft 

henrik

Hej..  sidder og roder med planlægning og dermed... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Hschh på 11-12-2015 09:10
det var en anslagsfejl i første.. beklager.. der er de 3 ledninger..generator er stadig på 48 volt og 1500 watt

Når du skriver 3 ledninger, betyder det såat generatoren giver 3 X 48 V og kan levere 1500 W. Hvis det er tilfældet er beregningerne anderledes.


fase
Det er 3 faser. Der går i en ensretter.

Hej.

Undres såre over beslutningen med og føre 48 volt over så lang en afstand. Formoder at spændingen i sidste ende skal laves om til 230 volt vekselspænding. Det må da ligge lige til højrebenet og have omformeren siddende lige under møllen og dermed føre strømmen ind til forbruger som 230 volt. Derved spares en masse dyr kobber samt en stor del af det tab en 48 volts nedføring alligevel vil give uagtet tykke ledere.  

Det er lige min tanke.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skyldes at det stadig er på eksperimenterende stadie. Og jeg derfor gerne vil følge batteriet. Omvendt ville dette stå udendørs 50 meter fra huset. Vil have det ind i huset hvor jeg bedre kan følge med i op of afladning.
Kan godt se ideen i bare at trække de 220 ind.
Skrevet af Hschh på 29-11-2015 15:40

Hej.. 

sidder og roder med planlægning og dermed indkøb af vare til opstart af vindmølle.

denne er på 1500 W, 48 volt.....

 

Må man spørge hvilken mølle du har valgt?

 


Mvh

Morten

Skrevet af Hschh på 12-12-2015 09:04
Skyldes at det stadig er på eksperimenterende stadie. Og jeg derfor gerne vil følge batteriet. Omvendt ville dette stå udendørs 50 meter fra huset. Vil have det ind i huset hvor jeg bedre kan følge med i op of afladning.
Kan godt se ideen i bare at trække de 220 ind.

Ja ok. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Juel. Det er en ista breze.. Købt brugt.
Uhh spændende, dem har jeg også kigget lidt på, som tilskudsvarmer, men jeg kan ikke få regnstykket til at gå op :/ Men er meget spændt på at høre hvordan den yder, hvad skal du bruge strømmen til?

Mvh

Morten

Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis