Kan du anbefale et sted at købe brændeovnsklart træ?

Kære LDS'ere,

Vi skal til at starte op på, at anvende brændeovn, som supplerende varme. 

Vi har dog intet træ og er derfor interesseret i, at få anbefalet et sted at købe ovnklart træ. Gerne også lidt garvet råd om, hvordan vi får vores brændestak til at køre fremover 

Pfh. tak,
/FF


Mvh. Familiefar

Kære LDS'ere, Vi skal til at starte op på, at... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forestiller mig, at DTU kemi-teknik ved hvad de laver ifht. måling på røggasser og efterfølgende justeringer af lufttilførsel

Ovnen og systemet var ikke billigt, vi endte på dkr. 20.000,- alt-i-alt. Ovnen skal bruges som supplement til vores kalorifere varmesystem. Ikke mindst er både min hustru og jeg helt enige om hygge-værdien af en brændeovn. Om det så totalt set er en god investering, det ved jeg ikke, men jeg forestiller mig, at det bliver "derhen af"

Mvh. Familiefar

Hvor meget varm røggas der bliver til fuglene bestemmer fyrbøderen selv, ind til max. virkningsgrad nås. Men hvis du starter med at fyre småt men godt og rigeligt med luft i starten, er du godt på vej. :-)
Om investeringen er god, finder man ud af ved første års energi-besparelse, så er det jo blot at dividerer besparelsen op i investeringen - så har du afskrivningsperioden.
PS.
Det er straks svære om ikke umuligt at sætte tal på hygge-værdien som bestemt også skal tages i betragtning - især når der installeres et nyt smukt fast "møbel" inventar i boligen. Så bare nyd det.. :-D
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis